Reklama
Reklama

11 stycznia w stoczni Austal USA w Mobile odbyło się wodowanie drugiego trimarana klasy LCS, przyszłego USS Coronado. Okręt jest ukończony w 90%.

Dzień przed wodowaniem przeprowadzono operację przetransportowania okrętu, z hali montażowej ku nabrzeżu. Do poruszenia jednostki wykorzystano zdalnie sterowane samobieżne, wielokołowe platformy. Metodę tę, znacznie upraszczającą przedsięwzięcie, zastosowano niedawno w stoczni po raz pierwszy, przy wodowaniu mniejszego USNS Spearhead (JHSV 1) / Zdjęcie: Austal

Natychmiast po wodowaniu rozpoczęło się doposażenie okrętu, które powinno umożliwić rozpoczęcie prób morskich jeszcze w bieżącym roku. Uroczystość chrztu jednostki planowana jest na jutro.

Budowa jest ostatnią, realizowana wspólnie przez Austal i General Dynamics. Od kiedy bowiem US Navy zdecydowała się odseparować przetarg na budowę prototypów, od zlecania produkcji seryjnej, interesy amerykańskiej filii australijskiego producenta i miejscowego koncernu - także posiadającego stocznie - są ze sobą sprzeczne (zobacz: Austal i GD osobno).

US Navy planuje kupić 55 okrętów klasy LCS. Do tej pory zamówiła 8 jednostek, po cztery dwóch konkurencyjnych typów, oferowanych przez Austal/GD oraz Lockheed Martina.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.