Amerykański koncern ogłosił wyniki finansowe za 2012. Osiągnął w nim obrót 81,7 mld USD, aż o 19% większy niż rok wcześniej. Zysk był podobny i wyniósł 3,9 mld USD. Pozytywne rezultaty osiągnięto dzięki wzrostowi produkcji samolotów pasażerskich.
W ciągu ostatnich kilku lat obroty Boeinga oscylowały w przedziale 60-70 mld USD i były niemal równo po połowie generowane przez zakłady produkujące samoloty pasażerskie oraz sektor wojskowo-kosmiczny. Pozostałe formy działalności, głównie finansowe, dają relatywnie niewielkie wpływy.
Ubiegłoroczne wyniki znacznie zmieniły ten obraz, za sprawą rekordowo wysokiej produkcji samolotów pasażerskich (601 samolotów Boeinga, 2013-01-03). O ile w 2011 koncern osiągnął wpływy ok. 68,7 mld, rok później liczba ta wzrosła do 81,7 mld USD. Zwiększył się dwukrotnie zysk brutto, z 4,5 do 9 mld USD. Zysk netto spadł jednak nieznacznie, z 4 do 3,9 mld USD.
Wyniki sektora wojskowo-kosmicznego były podobne. Zanotowano 2-procentowy wzrost obrotów, z 31,98 do 32,6 mld USD. W dziedzinie zamówień stricte wojskowych wystąpiło znaczne zwiększenie przychodów (z 15 do 16,4 mld USD), głównie za sprawą programów samolotów tankujących KC-46, morskich patrolowych P-8A oraz kolejnych zamówień na myśliwce pokładowe F/A-18.
Za poprawę wyników całego koncernu odpowiedzialne były zakłady produkujące samoloty pasażerskie. O ile w 2011 zanotowały one obroty w wysokości 36,2 mld, to rok później osiągnęły one 49,1 mld USD, co stanowi wzrost aż o 36%. Wskaźnik ten jest znacząco wyższy od 26-procentowego wzrostu liczby wyprodukowanych samolotów (z 477 egz. do wspomnianych już 601 samolotów), za sprawą większego udziału dużych i największych maszyn, głównie modeli 787 i 747.
Na tych doskonałych wynikach kładą się cieniem obecne problemy Dreamlinerów (Jeszcze o akumulatorach Boeingów, 2013-01-30), które prawdopodobnie odbiją się niekorzystnie na osiągnięciach koncernu w 2013. Obecnie Boeing zakłada nieznaczny wzrost obrotów, do 82-85 mld USD, również generowany przez sektor cywilny. Plany obejmują bowiem dostawy 635-645 samolotów pasażerskich i osiągnięcie 51-53 mld przychodu. Prognozuje się natomiast niewielki spadek obrotów sektora wojskowo-kosmicznego, do 30,5-31,5 mld USD, głównie za sprawą przesądzonych już mniejszych zamówień resortu obrony (Pentagon zwalnia cywilów, 2013-01-26).