Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dobre wyniki Boeinga

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 01 lutego 2013

Amerykański koncern ogłosił wyniki finansowe za 2012. Osiągnął w nim obrót 81,7 mld USD, aż o 19% większy niż rok wcześniej. Zysk był podobny i wyniósł 3,9 mld USD. Pozytywne rezultaty osiągnięto dzięki wzrostowi produkcji samolotów pasażerskich.

Ogromny wpływ na wyniki finansowe Boeinga ma produkcja największych i najdroższych samolotów, modelu 747. W ub.r. koncern dostarczył aż 31 takich maszyn (głównie w wersji cargo), z których każda kosztuje ok. 350 mln USD, niemal 6 razy więcej niż najmniejsze w ofercie odmiany modelu 737 / Zdjęcie: Boeing

W ciągu ostatnich kilku lat obroty Boeinga oscylowały w przedziale 60-70 mld USD i były niemal równo po połowie generowane przez zakłady produkujące samoloty pasażerskie oraz sektor wojskowo-kosmiczny. Pozostałe formy działalności, głównie finansowe, dają relatywnie niewielkie wpływy.

Ubiegłoroczne wyniki znacznie zmieniły ten obraz, za sprawą rekordowo wysokiej produkcji samolotów pasażerskich (601 samolotów Boeinga, 2013-01-03). O ile w 2011 koncern osiągnął wpływy ok. 68,7 mld, rok później liczba ta wzrosła do 81,7 mld USD. Zwiększył się dwukrotnie zysk brutto, z 4,5 do 9 mld USD. Zysk netto spadł jednak nieznacznie, z 4 do 3,9 mld USD.

Wyniki sektora wojskowo-kosmicznego były podobne. Zanotowano 2-procentowy wzrost obrotów, z 31,98 do 32,6 mld USD. W dziedzinie zamówień stricte wojskowych wystąpiło znaczne zwiększenie przychodów (z 15 do 16,4 mld USD), głównie za sprawą programów samolotów tankujących KC-46, morskich patrolowych P-8A oraz kolejnych zamówień na myśliwce pokładowe F/A-18.

Za poprawę wyników całego koncernu odpowiedzialne były zakłady produkujące samoloty pasażerskie. O ile w 2011 zanotowały one obroty w wysokości 36,2 mld, to rok później osiągnęły one 49,1 mld USD, co stanowi wzrost aż o 36%. Wskaźnik ten jest znacząco wyższy od 26-procentowego wzrostu liczby wyprodukowanych samolotów (z 477 egz. do wspomnianych już 601 samolotów), za sprawą większego udziału dużych i największych maszyn, głównie modeli 787 i 747.

Na tych doskonałych wynikach kładą się cieniem obecne problemy Dreamlinerów (Jeszcze o akumulatorach Boeingów, 2013-01-30), które prawdopodobnie odbiją się niekorzystnie na osiągnięciach koncernu w 2013. Obecnie Boeing zakłada nieznaczny wzrost obrotów, do 82-85 mld USD, również generowany przez sektor cywilny. Plany obejmują bowiem dostawy 635-645 samolotów pasażerskich i osiągnięcie 51-53 mld przychodu. Prognozuje się natomiast niewielki spadek obrotów sektora wojskowo-kosmicznego, do 30,5-31,5 mld USD, głównie za sprawą przesądzonych już mniejszych zamówień resortu obrony (Pentagon zwalnia cywilów, 2013-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.