Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czechom nie udało się sprzedać L-159

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lutego 2013

Czeskiemu Ministerstwu Obrony nie udało się sprzedać 8 używanych samolotów szkolno-bojowych L-159. Cena wywoławcza wynosiła 1,5-3 mln USD za samolot.

Czeskie Ministerstwo Obrony zamierzało obniżyć koszty związane z przechowywaniem niepotrzebnych samolotów szkolno-bojowych L-159 (28 L-159 za miliard USD dla Iraku). Budżet wydaje na to rocznie 30 mln koron (ponad 1,5 mln USD). Za 8 wystawionych na sprzedaż L-159 resort chciał uzyskać 30-60 mln koron za egzemplarz (1,5-3 mln USD), czyli łącznie ok. 250 mln koron (ponad 15 mln USD), co byłoby znacznym zasileniem jego kasy. Warunki przetargu ogłoszono w październiku 2012.

Samoloty (minimum 8, maksimum 32) zaoferowano prywatnym przedsiębiorstwom, które mogłyby je odsprzedać za granicę. Liczono przede wszystkim na eksport maszyn, docelowo na przykład do Iraku. Do przetargu stanęło 4 oferentów. Najwyższa oferta za 8 L-159 wyniosła zaledwie 100 mln koron. Z tego względu MO zrezygnowało ze sprzedaży. Teraz będzie poszukiwać innych metod spieniężenia niepotrzebnych samolotów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.