Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fuzja American Airlines i US Airways

Lotnictwo cywilne, 15 lutego 2013

Wczoraj przedstawiciele American Airlines i US Airways poinformowali, że dzień wcześniej rady nadzorcze spółek-matek, odpowiednio AMR i US Airways Group, zdecydowały do fuzji obu przedsiębiorstw. W konsekwencji powstanie największa linia lotnicza świata.

Zdjęcie: The Washington Post

Pierwsze informacje na temat zamiaru fuzji obu przewoźników ujawniono na początku 2012. Deklarowano wówczas, że przedsięwzięcie może przynieść nawet 1,5 mld USD oszczędności rocznie. 31 sierpnia ub.r. zawarto formalne porozumienie o rozpoczęciu negocjacji.

American Airlines posiada obecnie nieco ponad 600 klasycznych odrzutowców pasażerskich, a US Airways ok. 380 (oraz ponad 200 samolotów regionalnych, należących do zależnej US Airways Express). Po połączeniu się – pod marką American Airlines – nowy podmiot pokona pod względem liczby posiadanych samolotów obecnego lidera, United Continental Holdings. Przedsiębiorstwo to powstało w 2010 z połączenia United Airlines i Continental Airlines (Zgoda na fuzję United i Continental, 2010-05-03) i posiada ok. 700 samolotów.

Ze względu na posiadany kapitał, a także wierzytelności (Bankructwo American Airlines, 2011-11-29), w 12-osobowym zarządzie nowej spółki zasiądzie 4 przedstawicieli US Airways, 3 z American Airlines, a pozostałych 5 będzie reprezentować wierzycieli tej drugiej linii lotniczej. Prezesem zostanie obecny prezes US Airways, Doug Parker.

72% udziałów będzie posiadać AMR, zaś drugi podmiot jedynie 28%. Centrala pozostanie w Fort Worth. Ocenia się, że umowa wejdzie w życie w 3. kwartale br. Do jej wprowadzenia konieczne jest też uzyskanie pozwolenia władz lotniczych i urzędów antymonopolowych, co wydaje się jednak formalnością.

Fuzja jest jednym z przejawów konsolidowania się rynku lotniczego świata, co wynika przede wszystkim z prób obniżenia kosztów. Dla przykładu, w Europie doszło w ostatnim czasie m.in. do połączenia Air France i KLM oraz British Airways i Iberii. Procesy konsolidacyjne kontynuuje też Lufthansa, przejmując mniejsze linie (Zgoda na fuzję BA i Iberii, 2010-07-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.