Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy myśliwców dla Indii w 2008

Lotnictwo wojskowe, 29 września 2007

Testy porównawcze sześciu wielozadaniowych myśliwców oferowanych Indiom rozpoczną się w czerwcu 2008. Indie planują zakup 126 samolotów (MRCA, Multi-Role Combat Aircraft) wartych ponad 10 mld USD (ok. 81 mln USD za samolot). W przetargu zamierzają rywalizować: rosyjski MiG-35, europejski EF-2000 Eurofighter, amerykańskie F/A-18E/F i F-16 Block 70, szwedzki JAS39 Gripen i francuski Dassault Rafale. W najbliższym czasie potencjalni oferenci mają oficjalnie potwierdzić chęć udziału w przetargu.

Indyjskie wojska lotnicze eksploatują obecnie 26 typów statków powietrznych różnych generacji i od różnych dostawców

Cztery miesiące mają potrwać analizy parametrów technicznych oferowanych maszyn. Indyjskie wojska lotnicze będą sprawdzać, które z oferowanych samolotów najlepiej spełniają ich wymagania. Próby w realnych warunkach mają zająć kolejne trzy miesiące.

Testy będą prowadzone w tropikalnych warunkach terytorium Indii, na gorących pustyniach Radżastanu i w górach Kaszmiru. Każdy z oferentów ma dostarczyć do prób dwa samoloty, w tym jeden rezerwowy. Oferenci mają ponosić wszelkie koszty testów, w tym transportu, paliwa itp.

Po zakończeniu prób eksperci indyjskich wojsk lotniczych pojadą do producentów oferowanych samolotów, by zapoznać się możliwościami współpracy technologicznej. Będą też analizować możliwe do pozyskania zestawy uzbrojenia. Ta faza oceny ma zakończyć się do końca 2008, choć możliwe jest jej przedłużenie o kilka miesięcy.

Na początku 2009 zostanie ustalona krótka lista oferentów, spośród których zostanie dokonany ostateczny wybór. Decyzja o zakupie ma uwzględniać przede wszystkim cenę oferowanych samolotów. Rozstrzygnięcie przetargu nie nastąpi wcześniej niż w 2012-2014. Wybrane samoloty nie zostaną zaś przyjęte do uzbrojenia najwcześniej w 2020-2021.

Obecnie sformułowane warunki przetargu zakładają, że dostawca wyprodukuje 18 z zamówionych samolotów. Pozostałe 108 ma zostać wyprodukowanych na podstawie nieograniczonej licencji w Indiach. Możliwe jest wyprodukowanie większej liczby samolotów (180-190), jeśli Indie zgłoszą taką potrzebę. Indyjskie wojska lotnicze zakładają, że nowe samoloty będą eksploatowane co najmniej 40 lat.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.