Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek HAL Chetak w Indiach

Lotnictwo wojskowe, 06 marca 2013

Wczoraj w godzinach popołudniowych rozbił się śmigłowiec marynarki wojennej Indii HAL Chetak. Dwóch członków załogi udało się uratować. Trwają poszukiwania pozostałej dwójki. Wczorajszy wypadek był kolejnym w ostatnim czasie zdarzeniem z udziałem śmigłowca HAL Chetak. W październiku 2012 w katastrofie tego typu wiropłata zginęło 3 lotników / Zdjęcie: Indian Defence

Do zdarzenia doszło wczoraj w godzinach popołudniowych. Śmigłowiec HAL Chetak, będący licencyjną wersją Aerospatiale SA316B Alouette III, wystartował o godzinie 14:00 czasu miejscowego z Visakhapatnam. Po ok. 1,5 h lotu, kontrola ruchu lotniczego straciła łączność z wiropłatem, który – jak się okazało – spadł do wody ok. 18 km od wybrzeża.

W akcję ratunkową zaangażowano śmigłowce, łodzie patrolowe oraz nurków. Szybko udało się zlokalizować i podjąć z wody 2 z 4 członków załogi (złożonej z 2 pilotów i 2 nurków). Poszukiwania pozostałej dwójki trwają.

Dowództwo w Visakhapatnam wszczęło już specjalne postępowanie mające zbadać przyczyny wypadku. W pierwszych komentarzach po zdarzeniu mówiono, że przyczyną incydentu był zły stan techniczny śmigłowca. Eksploatowane bardzo intensywnie przez indyjską marynarkę wojenną wiropłaty mają już za sobą kilkadziesiąt lat służby.

Z związku tym planuje się zakup ponad 100 nowych śmigłowców morskich (120 śmigłowców morskich dla Indii?, 2013-01-29). Od kilku lat również wojska lądowe i lotnicze starają się rozpocząć wymianę swojej floty (Indie wstrzymują przetarg na lekkie śmigłowce, 2013-02-16, Opóźnienie indyjskiego przetargu?, 2013-02-08), jak dotąd bezskutecznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.