Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Sam LS

Lotnictwo cywilne, 12 marca 2013

26 lutego miał miejsce pierwszy lot nowego kanadyjskiego samolotu kategorii LSA – Sam LS. Producent poinformował o wydarzeniu dopiero niedawno.Sam LS podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Sam Aircraft

Wydarzenie miało miejsce na lotnisku Lachute w pobliżu Montrealu. W trakcie 21-minutowego lotu pilot, Raphaël Langumier, wykonał podstawowe manewry i sprawdził sterowność samolotu, wnosząc się na maksymalną wysokość 400 m i rozwijając prędkość 205 km/h.

Sam LS jest całkowicie metalowym dwumiejscowym dolnopłatem, z miejscami w układzie tandem i stałym podwoziem. Zespół napędowy stanowi silnik Rotax 912S o mocy 75 kW (100 KM), poruszający dwułopatowe kompozytowe śmigło Sensenich.

Samolot będzie certyfikowany według amerykańskich przepisów LSA i kanadyjskich AULA. Maksymalna masa startowa w kategorii LSA wynosi 598 kg, a masa użyteczna – 231 kg. W kategorii AULA obydwie masy są o 40 kg mniejsze. Dopuszczalny współczynnik przeciążenia konstrukcji to n=+4/-4. Maksymalna pojemność zbiornika paliwa wynosi 91 l.

Według producenta Sam LS może przebyć dystans 1022 km, lecąc z prędkością 210 km/h na wysokości 2300 m. Maksymalna prędkość lotu (nigdy nie przekraczana) to 249 km/h. Pułap maksymalny wynosi 4420 m.

Samolot dostępny jest w trzech wersjach, różniących się rozpiętością skrzydeł. W każdym przypadku standardowe wyposażenie stanowi wyświetlacz Dynon SkyView o przekątnej ekranu 10 cali.

Producent oferuje Sam LS gotowy do lotu, już po próbach odbiorczych, za 135 tys. USD. Zestaw do samodzielnego montażu kosztuje 39 tys. USD. Jego nabywca potrzebuje następnie 300 h, aby zmontować statek powietrzny zdatny do lotu. Pierwsze dostawy zaplanowano latem br.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.