Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TURNA z tureckim silnikiem

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 kwietnia 2008

Bezzałogowy cel powietrzny TURNA, otrzymał nowy, rodzimy silnik zakładów Turkish Engine Industries (TEI). W ten sposób kraj ten zwiększył samodzielność w budowie własnych bezpilotowców.

TURNA startuje przy pomocy katapulty. Jeżeli jej misją nie było zniszczenie, może lądować na spadochronie. Wyposażenie celu w turecki silnik, sprawa z pozoru mało istotna, jest jednak wyrazem konsekwentnego dążenia Ankary do oparcia rozwoju sił zbrojnych o potencjał rodzimego przemysłu / Zdjęcie: TAI

TURNA to bezzałogowy cel, rozwijany na mocy porozumienia między władzami wojskowymi a zakładami Turkish Aerospace Industries (TAI) z 1995. Po kilku latach prac wdrożeniowych, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję seryjną, dostarczając pierwsze egzemplarze wojskom lotniczym w 2001.

Jednocześnie ciągle modernizowano bsl. Kolejne modele otrzymały zdolność poruszania się bez kontaktu wzrokowego z operatorem, holowania tarczy dla ćwiczeń artyleryjskich i strzeleckich systemów przeciwlotniczych oraz wykonywania misji w ćwiczeniach operatorów systemów radarowych. Dodatkowe, metalowe powierzchnie odbicia radarowego (sam kadłub wykonany jest z kompozytów), flary i świece dymne, pozwalają na imitowanie całego spektrum statków powietrznych.

Stopniowe doposażenie powietrznego celu, doprowadziło do przekształcenia się modelu TURNA/G w tani bezzałogowiec rozpoznawczy, wyposażony w standardowe urządzenia dla tego typu bsl.

Podstawowe wersje napędzane są importowanymi silnikami tłokowymi o mocy ok. 40 KM. Nowy silnik TAI, to jednostka turbośmigłowa o większej mocy, zapewniająca wzrost prędkości i zasięgu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.