Bezzałogowy cel powietrzny TURNA, otrzymał nowy, rodzimy silnik zakładów Turkish Engine Industries (TEI). W ten sposób kraj ten zwiększył samodzielność w budowie własnych bezpilotowców.
TURNA to bezzałogowy cel, rozwijany na mocy porozumienia między władzami wojskowymi a zakładami Turkish Aerospace Industries (TAI) z 1995. Po kilku latach prac wdrożeniowych, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję seryjną, dostarczając pierwsze egzemplarze wojskom lotniczym w 2001.
Jednocześnie ciągle modernizowano bsl. Kolejne modele otrzymały zdolność poruszania się bez kontaktu wzrokowego z operatorem, holowania tarczy dla ćwiczeń artyleryjskich i strzeleckich systemów przeciwlotniczych oraz wykonywania misji w ćwiczeniach operatorów systemów radarowych. Dodatkowe, metalowe powierzchnie odbicia radarowego (sam kadłub wykonany jest z kompozytów), flary i świece dymne, pozwalają na imitowanie całego spektrum statków powietrznych.
Stopniowe doposażenie powietrznego celu, doprowadziło do przekształcenia się modelu TURNA/G w tani bezzałogowiec rozpoznawczy, wyposażony w standardowe urządzenia dla tego typu bsl.
Podstawowe wersje napędzane są importowanymi silnikami tłokowymi o mocy ok. 40 KM. Nowy silnik TAI, to jednostka turbośmigłowa o większej mocy, zapewniająca wzrost prędkości i zasięgu.