Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki GE9X dla Boeinga 777X

Lotnictwo cywilne, 22 marca 2013

Boeing zadecydował, że zespół napędowy jego najnowszej konstrukcji, oznaczonej jako 777X, stanowić będą silniki GE9X, opracowane przez General Electric.

Wybór jest kontynuacją długoletniej współpracy obydwu koncernów. Boeing oferuje wszystkie produkowane obecnie samoloty z rodziny 777 (-200LR, widoczny na zdjęciu -300ER i Freighter) wyłącznie z silnikami General Electric / Zdjęcie: Boeing

Decyzję taką podjęto kilka dni temu. Do publicznej wiadomości podał ją Bob Feldmann, wiceprezes, zarządzający jednocześnie rozwojem samolotu 777X. W kwietniu rada nadzorcza Boeinga zadecyduje, czy nowa konstrukcja będzie oferowana liniom lotniczym. Zainteresowanie zakupem nowych wersji 777 wyrażają najwięksi przewoźnicy, m.in. Emirates Airlines, Japan Airlines i British Airways, a także All Nippon Airways.

Jeżeli rozstrzygnięcie będzie pozytywne, wówczas amerykański koncern rozpocznie prace badawczo-rozwojowe, mające trwać 6 lat. Ich efektem ma być wprowadzenie na rynek dwóch nowych samolotów.

Jako pierwszy pojawi się na nim, w 2019, model 777-9X, o pojemności 406 osób, który będzie rozszerzeniem oferty przedsiębiorstwa. Mieszczący 353 pasażerów 777-8LX ma zastępować używane obecnie 777-300ER, począwszy od 2021.

Zespół napędowy obydwu samolotów stanowić mają nowe silniki opracowane przez General Electric, oznaczone jako GE9X. Pierwsze próby nowej części gorącej rozpoczną się już w przyszłym roku. Łopatki sprężarki i turbiny i prowadnice części gorącej silnika GE9X będą wykonane z kompozytów ceramicznych, mogących pracować w temperaturze 1315ºC. Pozwoli to na zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w porównaniu z GE90-115B, przy takich samych kosztach eksploatacji.

Ostateczne zatwierdzenie konstrukcji nastąpić ma w 2015. Początek prób stanowiskowych zaplanowano w następnym roku, a prób w locie – w 2017.

Uzyskanie Certyfikatu Typu, zgodnie z wymaganiami przepisów FAR 33, nastąpić ma w 2018. Pierwsze dostawy zaplanowano w 2019, tak aby w odpowiednim czasie można było zabudować nowe silniki w Boeingach 777-9X.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.