Reklama
Reklama

Nowe pojazdy ewakuacyjno-ratownicze dla WP

Inspektorat Uzbrojenia opublikował informację o rozpoczęciu przetargów na zakup 27 ciężkich kołowych pojazdów ewakuacji i ratownictwa technicznego oraz 3 opancerzonych ciągników siodłowych.

Wśród oferentów znajdzie się także krajowa oferta spółki Szcześniak Pojazdy Specjalne, która kilka lat temu w odpowiedzi na zapotrzebowanie wojska polskiego przygotowała ciężki kołowy pojazd ewakuacji i ratownictwa Mamut zbudowany w oparciu o ciężarówkę Tatra T 815 7Z0R9T 44 440 8x8.1R / Zdjęcie: Szczęśniak Pojazdy Specjalne

Pozyskane przez Inspektorat Uzbrojenia (IU) terenowe, ciężkie kołowe pojazdy ewakuacji i ratownictwa technicznego muszą mieć możliwość podniesienia i holowania pojazdów ciężarowych, kołowych transporterów opancerzonych Rosomak (Kolejne Rosomaki dla WP, 2013-10-24) lub innych pojazdów (np. armatohaubicy Dana) o masie całkowitej do 26 t.

Pojazd powinien mieć napęd na wszystkie koła jezdne w układzie 8x8, kabinę przystosowaną do przewozu 4 osób, zapewniająca ochronę załogi na poziomie minimum 2 zgodnie z normą STANAG 4569. Podobnie muszą być opancerzone zbiorniki paliwa. Wymagane jest, by na podwoziu był zainstalowany żuraw hydrauliczny o zasięgu minimum 7 m i udźwigu co najmniej 8 t. Wartość ta w istotny sposób różni się od Wymagań Taktyczno-Technicznych dla ciężkiego kołowego pojazdu ewakuacji i ratownictwa technicznego zatwierdzonych przez szefa Sztabu Generalnego WP (pismo nr P4/1839/09) - żuraw hydrauliczny zapewniający udźwig maksymalny co najmniej 16,5 t.

IU oczekuje na ofertę pojazdów nowych: rok produkcji musi być tożsamy z rokiem dostawy. Termin realizacji zamówienia na 27 ciężkich kołowych pojazdów ewakuacji i ratownictwa technicznego, przewidziano na lata 2014-2018.

W ramach zakupu opancerzonych ciągników siodłowych IU chce pozyskać pojazdy z napędem na wszystkie koła, w konfiguracji 8x8. Powinny one być przystosowane do połączenia z naczepami NS 300W oraz NS 600W, z którymi mają tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej minimum 120 t. Zestawy będą przeznaczone do przewozu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego, zarówno w czasie działań bojowych, jak i w czasie pokoju, w trudnych warunkach terenowych, na różnych wysokościach, w dzień i w nocy. Termin realizacji zamówienia przewidziano na lata 2014-2015. Na oferty w obydwu przetargach IU oczekuje do 18 lutego br.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.