Reklama
Reklama

Francuskie przedsiębiorstwa zaprezentowały projekt nowego morskiego śmigłowca bezzałogowego.

VRS 700 zostanie opracowany na bazie śmigłowca lekkiego Cabri G2 / Rysunek: Airbus Helicopters

Airbus Helicopters i DCNS połączyły siły, aby zaprojektować przyszły bezzałogowy statek latający przeznaczony dla francuskiej marynarki wojennej, w ramach programu SDAM (Systeme de Drones Aériens de la Marine), oznaczony jako VSR 700. Będzie on sprzęgnięty z okrętowym systemem zarządzania walki, zwiększając skuteczność działania operacji morskich.

DCNS zaprojektuje i dostarczy rozwiązania dotyczące operacji morskich i integracji bsl z okrętem, przeprowadzając także walidację działania wyposażenia rozpoznawczego i łącza informacyjnego. Do zadań DCNS należeć będzie też wyprodukowanie systemu zarządzania misją w czasie rzeczywistym, umożliwiającego kierowanie wyposażeniem za pomocą okrętowego systemu zarządzania walką.   

Natomiast Airbus Helicopters zajmie się projektem szczegółowym i rozwojem bsl VSR 700 na bazie śmigłowca lekkiego Cabri G2, skonstruowanego przez inne francuskie przedsiębiorstwo – Hélicoptères Guimbal, opracowując dla jego potrzeb m.in. urządzenia do przesyłu danych, wyposażenie i układ antykolizyjny, umożliwiający wykonywanie lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Dwuosobowy Cabri G2 ma maksymalną masę do startu 700 kg. Jego napęd stanowi silnik tłokowy Textron Lycoming O360-J2A o mocy 108 kW (145 KM), umożliwiający mu rozwinięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Zasięg maksymalny śmigłowca to 700 km, a długotrwałość lotu – niemal 6 h (Kolejne śmigłowce dla Dęblina, 2014-03-06).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.