Reklama
Reklama

W zakładach w Linköping 30 sierpnia oblatano trzeci samolot wczesnego ostrzegania i kierowania GlobalEye, noszący zn. rej. SE-RMU, wyprodukowany na zamówienie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Lot trwał 1 h 13 min i obejmował standardowe sprawdzenie własności pilotażowych samolotu i działanie jego zespołu napędowego i instalacji płatowcowych.

Trzeci GlobalEye dla ZEA ląduje po oblocie / Zdjęcie: Saab

Pierwszy GlobalEye dla ZEA został oblatany w marcu 2018. Drugi dołączył do prób w locie w styczniu 2019. Dotychczasowe badania polegały m.in. na sprawdzeniu osiągów samolotu w Grenadzie w Hiszpanii.

Przedstawiciele producenta nie podali, jakie są dokładne osiągi GlobalEye, ani też kiedy samoloty zostaną przekazane użytkownikowi. Wstępnie zakładano, że pierwszy ma trafić do ZEA w kwietniu 2020.

Samoloty wczesnego ostrzegania i kierowania GlobalEye są oferowane także Finlandii, razem z wielozadaniowymi samolotami bojowymi Gripen E, w ramach konkursu HX (GlobalEye zaoferowany Finlandii , 2019-06-21).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.