Reklama
Reklama

Eurocopter poinformował wczoraj, że 14 grudnia we francuskich zakładach koncernu w Marignane odbył się pierwszy lot śmigłowca uderzeniowego Tiger w wersji HAD. Jest on przeznaczony dla Hiszpanii.

Testowany egzemplarz HAD jest jednocześnie pierwszym śmigłowcem seryjnym tej wersji dla Hiszpanii (Tigery występują tam pod lokalnym oznaczeniem wojskowym HA.28 Tigre). Hiszpanie otrzymają 18 nowych śmigłowców. Uzupełni je 6 maszyn w wersji HAP, które przejdą proces modernizacji. Obsługę techniczną zapewnią zakłady Eurocopter España / Zdjęcie: Eurocopter

Wersja HAD wywodzi się ze śmigłowców HAP (Helicoptere d'Appui Protection), przeznaczonych pierwotnie dla Francji, uzbrojonych w działko kalibru 30 mm, wyrzutnię niekierowanych pocisków rakietowych i cztery pociski powietrze-powietrze MBDA Mistral. 6 śmigłowców tego pierwszego modelu trafiło również do Hiszpanii, która zamówiła łącznie 24 Tigery.

Maszyny wersji HAD mają mocniejsze o 14% silniki Enhanced MTR390, zwiększoną ochronę balistyczną, system IFF, nowe wyposażenie samoobrony śmigłowca i możliwość zastosowania ppk. W Hiszpanii będą to izraelskie Spike (zobacz: Spike-ER dla hiszpańskich śmigłowców Tigre), zaś we Francji Lockheed Martin AGM-114 Hellfire.

Pierwszy lot nowego śmigłowca (HAD S/N 5001) został poprzedzony testami naziemnymi. Rozpoczyna on końcowy etap prac wdrożeniowych. Dostawy śmigłowców nowego modelu do Hiszpanii i Francji rozpoczną się w 2010.

Testowany egzemplarz HAD jest jednocześnie pierwszym śmigłowcem seryjnym tej wersji dla Hiszpanii (Tigery występują tam pod lokalnym oznaczeniem wojskowym HA.28 Tigre). Hiszpanie otrzymają 18 nowych śmigłowców. Uzupełni je 6 maszyn w wersji HAP, które przejdą proces modernizacji. Obsługę techniczną zapewnią zakłady Eurocopter España / Zdjęcie: Eurocopter

Wersja HAD wywodzi się ze śmigłowców HAP (Helicoptere d'Appui Protection), przeznaczonych pierwotnie dla Francji, uzbrojonych w działko kalibru 30 mm, wyrzutnię niekierowanych pocisków rakietowych i cztery pociski powietrze-powietrze MBDA Mistral. 6 śmigłowców tego pierwszego modelu trafiło również do Hiszpanii, która zamówiła łącznie 24 Tigery.

Maszyny wersji HAD mają mocniejsze o 14% silniki Enhanced MTR390, zwiększoną ochronę balistyczną, system IFF, nowe wyposażenie samoobrony śmigłowca i możliwość zastosowania ppk. W Hiszpanii będą to izraelskie Spike (zobacz: Spike-ER dla hiszpańskich śmigłowców Tigre), zaś we Francji Lockheed Martin AGM-114 Hellfire.

Pierwszy lot nowego śmigłowca (HAD S/N 5001) został poprzedzony testami naziemnymi. Rozpoczyna on końcowy etap prac wdrożeniowych. Dostawy śmigłowców nowego modelu do Hiszpanii i Francji rozpoczną się w 2010.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.