Reklama
Reklama

Przedstawiciele tureckich wojsk lotniczych poinformowali wczoraj o odebraniu pierwszego z 30 zamówionych myśliwców F-16C/D Block 50+. Ich dostawy zakończą się w przyszłym roku.

Tureckie wojska lotnicze posiadają ok. 240 z pierwotnie otrzymanych w kilku transzach 270 F-16 różnych wersji. Stanowią one podstawę sił myśliwsko-bombowych, wspieranych przez mniejszą nieco liczbę wiekowych F-4E i F-5 (NF-5) / Zdjęcie: TuAF

Pierwsze F-16C/D trafiły do Turcji w 1987. Od tej pory wojska lotnicze otrzymały samoloty modeli Block 30, 40 i 50. W 2007 - w związku z opóźnieniem programu rozwoju F-35 i wykruszaniem się starszych szesnastek - Turcja podpisała z Lockheed Martinem umowę o dostawie 30 nowych F-16C/D, w wersji Block 50+, za kwotę 1,8 mld USD. Samoloty te są montowane w zakładach TAI w Akinci, niedaleko stolicy państwa.

Wczoraj przedstawiciele resortu obrony poinformowali, że 23 maja odbyła się tam uroczystość przekazania wojskom lotniczym pierwszego z zamówionych samolotów. Ostatnie z nich powinny trafić do odbiorcy w grudniu przyszłego roku.

Jednocześnie TAI i Lockheed Martin realizują od 2005 program modernizacji 117 starszych F-16C/D do najnowszej wersji modelu Block 50 (zgodnie z amerykańskim programem Common Configuration Implementation Program, CCIP), za 1,1 mld USD. Możliwym jest rozszerzenie tego przedsięwzięcia o pozostałe tureckie szesnastki, z wyłączeniem najstarszych, ok. 30 egz., które modernizowane są w węższym zakresie, bezpośrednio przez TAI.

Turcja zamierza w najbliższej przyszłości kupić również 100-120 amerykańskich F-35. Jako rozwiązanie alternatywne, rozpatruje jednak przyłączenie się do koreańsko-indonezyjskiego programu budowy myśliwca o podobnych charakterystykach (zobacz: Turcy zainteresowani KF-X).

Tureckie wojska lotnicze posiadają ok. 240 z pierwotnie otrzymanych w kilku transzach 270 F-16 różnych wersji. Stanowią one podstawę sił myśliwsko-bombowych, wspieranych przez mniejszą nieco liczbę wiekowych F-4E i F-5 (NF-5) / Zdjęcie: TuAF

Pierwsze F-16C/D trafiły do Turcji w 1987. Od tej pory wojska lotnicze otrzymały samoloty modeli Block 30, 40 i 50. W 2007 - w związku z opóźnieniem programu rozwoju F-35 i wykruszaniem się starszych szesnastek - Turcja podpisała z Lockheed Martinem umowę o dostawie 30 nowych F-16C/D, w wersji Block 50+, za kwotę 1,8 mld USD. Samoloty te są montowane w zakładach TAI w Akinci, niedaleko stolicy państwa.

Wczoraj przedstawiciele resortu obrony poinformowali, że 23 maja odbyła się tam uroczystość przekazania wojskom lotniczym pierwszego z zamówionych samolotów. Ostatnie z nich powinny trafić do odbiorcy w grudniu przyszłego roku.

Jednocześnie TAI i Lockheed Martin realizują od 2005 program modernizacji 117 starszych F-16C/D do najnowszej wersji modelu Block 50 (zgodnie z amerykańskim programem Common Configuration Implementation Program, CCIP), za 1,1 mld USD. Możliwym jest rozszerzenie tego przedsięwzięcia o pozostałe tureckie szesnastki, z wyłączeniem najstarszych, ok. 30 egz., które modernizowane są w węższym zakresie, bezpośrednio przez TAI.

Turcja zamierza w najbliższej przyszłości kupić również 100-120 amerykańskich F-35. Jako rozwiązanie alternatywne, rozpatruje jednak przyłączenie się do koreańsko-indonezyjskiego programu budowy myśliwca o podobnych charakterystykach (zobacz: Turcy zainteresowani KF-X).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.