Reklama
Reklama

Szefowie koncernu z Seattle twierdzą, że pierwszy Boeing 777-9, zaprezentowany w marcu br. zostanie oblatany i certyfikowany w przyszłym roku. Oznacza to roczne opóźnienie względem pierwotnych planów. Obecnie realizowane są jego próby naziemne, które przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Problemy z silnikiem GE9X powodują opóźnienie oblotu Boeinga 777-9 / Zdjęcie: Boeing

Pierwsze samoloty seryjne mają być dostarczone użytkownikom do końca 2020, jednak producent zastrzega, że harmonogram ten może ulec zmianie, ze względu na znaczące ryzyko, związane z silnikiem. Podczas niedawnego Paris Air Show przedstawiciele GE Aviation poinformowali, że przeprojektowanie łopatek kierownic sprężarki wysokiego ciśnienia GE9X prawdopodobnie spowoduje opóźnienie certyfikacji silnika do jesieni, co może wpłynąć na przełożenie oblotu 777-9 (Skromna prezentacja Boeinga 777-9, 2019-03-15).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.