Reklama
Reklama

Airbus A350 pomyślnie przeszedł próby przerwanego startu przy maksymalnej masie.

A350-900, MSN005, po próbie przerwanego startu przy maksymalnej masie startowej. Widoczne są okładziny hamulców, rozgrzane do 1400ºC / Zdjęcie: Airbus

Próby hamowania po przerwanym starcie przy maksymalnej masie samolotu zostały zakończone 19 lipca. Przeprowadzono je w bazie lotniczej Istres we Francji, z udziałem pierwszego przedseryjnego A350-900, MSN001.

Celem testów było potwierdzenie zdolności instalacji hamulcowej do zatrzymania samolotu po przerwanym starcie, przy dużej prędkości i maksymalnej masie startowej, przy pomocy już używanego zespołu hamulców. W trakcie próby temperatura okładzin hamulcowych sięgnęła 1400ºC. Po 5 minutach strażacy schłodzili koła i hamulce wodą.

Dotychczas przedseryjne A350 wykonały ok. 540 lotów, trwających łącznie 2250 h (Próby operowania A350 z bocznym wiatrem , 2014-07-08). Kolejnym etapem prób A350 będą loty prototypu MSN005 na typowych trasach komunikacyjnych.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.