Reklama
Reklama

Navantia w stoczni w Kartagenie przeprowadziła próby silników diesla stanowiących napęd okrętów podwodnych. Próby portowe objęły remontowany okręt Galerna (S-71) typu Agosta, który jest poddawany pracom wydłużającym czas jego eksploatacji, a także pierwszy nowo zbudowany okręt Isaac Peral (S-81) typu S-80.

Silniki dla S-81 zostały wyprodukowane przez zakłady Motores de Navantia Cartagena na licencji MTU / Zdjęcie: Navantia

Według komunikatu hiszpańskiego koncernu test polegający na uruchomieniu silników wysokoprężnych S-81 został zakończony pomyślnie. Pozwala to przejść do kolejnego etapu prób nowej jednostki weryfikujących gotowość techniczną.

W najbliższych miesiącach przeprowadzone zostaną pierwsze ładowania baterii z użyciem układu DAR, próby na uwięzi i sprawdzenie działania napędu w porcie. Pozytywny wynik testów będzie oznaczać możliwość wyjścia S-81 na próby morskie. Przewiduje się, że okręt zostanie przekazany Armada Española (marynarce wojennej Hiszpanii) we wrześniu 2022 (Pierwszy hiszpański OP – wodowanie w kwietniu, 2021-03-19).

Przeprowadzone tego samego dnia testy silników okrętu S-71 również zakończyły się sukcesem. Odbyły się pod okiem inspektorów Armada Española.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.