Reklama
Reklama

Okręt patrolowy ORP Ślązak dzisiaj wyszedł po raz drugi w morze w celu kontynuowania prób morskich, mających potrwać do 22 listopada. W ich trakcie planowana jest dalsza regulacja zespołu napędowego, w tym uruchomienie go w trybie CODAG czyli przy pracujących wszystkich silnikach (dwóch wysokoprężnych MTU 12V 595 TE90 i turbinie gazowej GE/Avio LM-2500), kontrola pracy urządzeń systemów nawigacyjnych i łączności oraz zintegrowanego systemu walki.

/ Zdjęcia: Przemysław Gurgurewicz

Przeprowadzone zostaną także m.in.: dalsza kalibracja maszynek sterowych i stabilizatorów przechyłów przy pełnej prędkości okrętu, badanie poziomu drgań na okręcie i dalsza weryfikacja poprawności działania urządzeń i instalacji elektrowni okrętowej.

Pierwsze wyjście Ślązaka na próby morskie miało miejsce w dn. 14-17 listopada. Dokonano podczas niego sprawdzenia pracy układu napędowego w różnych trybach pracy silników wysokoprężnych: dwóch silników na dwa wały, jednego silnika na dwa wały oraz jednego silnika na jeden wał. Przeprowadzono weryfikację poprawności działania systemów obsługi siłowni, w tym m.in. systemów: chłodzenia wodą morską układu napędowego, paliwowych, olejów smarnych i rozruchu sprężonym powietrzem. Sprawdzono i dokonano kalibracji: maszynek sterowych, stabilizatorów przechyłów, śrub napędowych, wciągarki kotwicznej i pędnika azymutalnego.

Obecne próby należą do kategorii pre-SAT (SAT – Sea Acceptance Test) i mają na celu sprawdzenie poprawności działania urządzeń i wprowadzenie ewentualnych poprawek i regulacji przed formalnymi próbami SAT. Planuje się, że ten etap zostanie zrealizowany do końca listopada (Próby morskie Ślązaka, 2018-11-15).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.