Reklama
Reklama

Roczne opóźnienie MRJ 90

Oblot japońskiego Mitsubishi Regional Jet 90 nastąpi najwcześniej pod koniec 2014. Powodem są opóźnienia dostaw zespołów i podzespołów.

Rysunek: Mitsubishi Aircraft Corporation

Przedstawiciele tajwańskiego Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC), będącego dostawcą niektórych zespołów i podzespołów japońskiego samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet (MRJ) nieoficjalnie przyznali, że mają problem z dotrzymaniem terminów ich dostaw. AIDC projektuje i produkuje dla MRJ 90 sloty, klapy, owiewki kadłuba, ster kierunku i elementy statecznika poziomego, jednak dotychczas dostarczyło tylko pierwsze z w/w elementów.

Powodem opóźnienia dostaw pozostałych, głównie kompozytowych, jest konieczność zakończenia procesu ich certyfikacji. Będą one trafiać do zakładów Mitsubishi dopiero od marca przyszłego roku.

W związku z tym oblot prototypowego MRJ 90 został przełożony na koniec 2014, a dostawy pierwszych samolotów seryjnych rozpoczną się rok później. Co ciekawe, podczas tegorocznego Paris Air Show przedstawiciele japońskiego koncernu byli pewni, że pierwszy MRJ 90 wzbije się w powietrze przed końcem tego roku.

Dotychczas producent zdobył zamówienia na 165 samolotów z opcją na 160 dalszych. Największym klientem są linie SkyWest (SkyWest kupiła MRJ90, 2012-12-14).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.