Reklama
Reklama

Silniki dla katarskich C-17

Defense Security Cooperation Agency (DSCA) poinformowała Kongres o możliwej sprzedaży Katarowi silników dla użytkowanych przez to państwo samolotów transportowych C-17A Globemaster III.

Pierwsze C-17A trafiły do Kataru w 2009. Poza operacją libijską, brały one również udział w misjach humanitarnych na Haiti i w Chile / Zdjęcie: Aero Pacific Flightlines

W ramach przesłanego zamówienia, Katar zamierza nabyć 2 silniki F117-PW-100 wraz z wyposażeniem dodatkowym. Zalicza się do niego m.in. pakiet części zamiennych, wsparcie techniczne, szkolenie oraz usługi logistyczne.

Wartość zamówienia wynosi 35 mln USD. Za jego realizację, w ramach rządowego programu Foreign Military Sale, odpowiadać ma Pratt & Whitney. Porozumienie nie przewiduje offsetu.

Dostawy  4 C-17A Globemaster III zamówionych przez Katar w 2008 zakończyły się w grudniu 2012 (Ostatni Globemaster dla Kataru, 2012-12-11).

Pomimo krótkiej służby, katarskie Globemastery mają już za sobą intensywne użytkowanie. Były one angażowane m.in. podczas niedawnych działań wojskowych nad Libią (Katarczycy pomagali rebeliantom, 2011-10-27).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.