Reklama
Reklama

Robinson dostarczył zaledwie 6 nowych śmigłowców R44 Cadet w ciągu ostatnich 5 miesięcy.

Robinson R44 Cadet nie znalazł na razie zbyt wielu nabywców / Zdjęcie: Robinson Helicopters

Najnowszy śmigłowiec Robinsona, R44 Cadet, nie znalazł tak wielkiego uznania wśród użytkowników, jak poprzednie konstrukcje. Od uzyskania Certyfikatu Typu FAA 6 maja 2016 producent dostarczył zaledwie 6 wiropłatów tego typu. Dwa pierwsze trafiły do Heliflite Australia. Niedawno dwa inne odebrało przedsiębiorstwo SKY Helicopters z Teksasu.

Ujawniony pod koniec ub.r. R44 Cadet ma taki sam płatowiec i wirnik nośny, jak R44 Raven. Jedyną różnicą jest brak tylnych foteli, co umożliwiło wygospodarowanie przestrzeni ładunkowej i spowodowało zmniejszenie maksymalnej masy do startu do 998 kg. Masa własna śmigłowca pustego to 650 kg.

Silnik Lycoming O-540-F1B5, o zmniejszonej  210 KM moc startowej i 185 KM mocy ciągłej, pozwala Cadetowi na rozwinięcie prędkości przelotowej 204 km/h i maksymalnej prędkości wznoszenia ponad 5 m/s. Maksymalny zasięg Cadeta to 556 km. Pułap zawisu z wpływem ziemi 2667 m, a bez wpływu ziemi – 1600 m. maksymalna wysokość lotu to 4267 m.  

Cena jednostkowa Cadeta w wersji podstawowej wynosi 339 tys. USD, a śmigłowca wyposażonego w pływaki awaryjne – 367 tys. USD. Czas oczekiwania na dostawę to 10-12 tygodni (Słabszy rok Robinsona, 2015-02-11).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.