Reklama
Reklama

Joint Program Office (JPO) programu Joint Strike Fighter (JSF) ogłosiło, że 29 marca przeprowadziło test zrzutu kierowanej bomby Raytheon GBU-12 Paveway II z samolotu Lockheed Martin F-35C Lightning II z oprogramowaniem w wersji Block 3F (full combat capability). Celem była poruszająca się po poligonie zdalnie kierowana mała ciężarówka. Bomba została zrzucona z samolotu należącego do 461st Deadly Jesters Flight Test Squadron (FTS) nad Naval Air Weapons Station China Lake. Trafiła dokładnie w cel.

F-35C z 461st Deadly Jesters Flight Test Squadron zrzuca bombę kierowaną GBU-12 nad Naval Air Weapons Station China Lake w Kalifornii. 29 marca 2017 / Zdjęcie: Lockheed Martin

Oprogramowanie w wersji Block 3F wykorzystuje nowe funkcje logiczne, które mają zmniejszyć wysiłek pilota. Ulepszono w nim algorytm naprowadzania uzbrojenia na ruchome cele. Algorytm, nazwany Lead Point Compute, optymalizuje punkt zrzutu bomby kierowanej zależnie od prędkości i kierunku ruchu celu oraz trajektorii lotu nosiciela. W przypadku jednomiejscowego samolotu to bardzo ważna funkcjonalność.

Zrzucona z F-35C bomba GBU-12 Paveway II trafiła dokładnie w zdalnie kierowany cel poruszający się po drodze na poligonie / Zdjęcie: Lockheed Martin

Obecnie eksploatowane F-35 różnych odmian korzystają z oprogramowania Block 3i (nitial full capability). Wersja Block 3F ma je zacząć zastępować w maju 2018 (Pierwszy F-35C zmodyfikowany w Ogden , 2017-03-22).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.