Reklama
Reklama

Służby prasowe Airbus Military poinformowały o zakończonych sukcesem próbach wibracyjnych bomu paliwowego tankowca powietrznego A330 MRTT. To jedne z ostatnich testów, przed spodziewanym jeszcze w 2009 pierwszymi dostawami.

Bom paliwowy A330 MRTT. Kierując stabilizatorami w kształcie litery V, na końcu urządzenia, wzbudzano wibracje, badając czy nie zwiększają się one w sposób niekontrolowany / Zdjęcie: Airbus

Badając zachowanie bomu paliwowego pod kątem ewentualnego wpadania w niepożądane, zwiększające się wibracje, wykonano kilkanaście lotów. Wibracje wzbudzano, sterując stabilizatorami bomu. Testowano zachowanie instalacji paliwowej i całego samolotu, w pełnych zakresach wysunięcia bomu oraz w przy różnych, także maksymalnych prędkościach i wysokościach lotu.

Hiszpańskie zakłady Airbus Military, odpowiedzialne za doposażenie wszystkich A330 MRTT, wykorzystują w programie testów, 2 samoloty, które wykonały do tej pory 107 lotów. W ich trakcie sprawdzono działanie instalacji paliwowej (zobacz: A330 MRTT tankował z KC-135), systemy łączności, przesyłu danych i awioniki, jak również podwieszanych zasobników.

Pierwszym odbiorcą europejskich tankowców będą wojska lotnicze Australii. Powinny one otrzymać A330 MRTT pod koniec bieżącego roku. 5 samolotów tego typu będzie działać w składzie 33 eskadry RAAF, z bazy Amberley.

Bom paliwowy A330 MRTT. Kierując stabilizatorami w kształcie litery V, na końcu urządzenia, wzbudzano wibracje, badając czy nie zwiększają się one w sposób niekontrolowany / Zdjęcie: Airbus

Badając zachowanie bomu paliwowego pod kątem ewentualnego wpadania w niepożądane, zwiększające się wibracje, wykonano kilkanaście lotów. Wibracje wzbudzano, sterując stabilizatorami bomu. Testowano zachowanie instalacji paliwowej i całego samolotu, w pełnych zakresach wysunięcia bomu oraz w przy różnych, także maksymalnych prędkościach i wysokościach lotu.

Hiszpańskie zakłady Airbus Military, odpowiedzialne za doposażenie wszystkich A330 MRTT, wykorzystują w programie testów, 2 samoloty, które wykonały do tej pory 107 lotów. W ich trakcie sprawdzono działanie instalacji paliwowej (zobacz: A330 MRTT tankował z KC-135), systemy łączności, przesyłu danych i awioniki, jak również podwieszanych zasobników.

Pierwszym odbiorcą europejskich tankowców będą wojska lotnicze Australii. Powinny one otrzymać A330 MRTT pod koniec bieżącego roku. 5 samolotów tego typu będzie działać w składzie 33 eskadry RAAF, z bazy Amberley.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.