Reklama
Reklama

Tigery HAD rozpoczęły próby w Hiszpanii

W zakładach Eurocopter Espana w Albacete rozpoczęto próby w locie śmigłowców bojowych HA.28 Tigre. W ciągu następnych 15 miesięcy przejdą one badania, obejmujące m.in. odpalenia pocisków Mistral i Spike.

Rozpoczęcie dostaw seryjnych HA.28 Tigre zaplanowano na początek 2012.  Hiszpanie odbiorą 24 wiropłaty - 18 w wersji HAD i 6 w wersji HAP, które  zostaną przebudowane do tego standardu. Widoczny na zdjęciu śmigłowiec  jest pierwszym z nich / Zdjęcie: Eurocopter Espana

Tiger HAD (Helicoptero de Apoyo y Destrucción) jest wersją uderzeniową, pochodną modelu HAP (Helicoptere d'Appui Protection - wsparcia i osłony), zakupionego w liczbie 40 przez francuskie ALAT (Lotnictwo Lekkie Wojsk Lądowych). Hiszpanie zamówili Tigery uzbrojone w 30-mm działko, wyrzutnie 68-mm niekierowanych pocisków rakietowych SNEB, pociski powietrze-powietrze MBDA Mistral oraz ppk Rafael Spike-ER (Tiger HAD odpala Spike, 2008-09-23).

HA.28 napędzane są silnikami MTR390 Enhanced, charakteryzującymi się mocą większą o 14% w porównaniu ze standardową konstrukcją, zwiększoną ochroną balistyczną i nowymi układami samoobrony. Cena śmigłowców wynosi 1,35 mld euro. Dotychczas Fuerzas Aeromoviles del Ejercito de Tierra (Siły Aeromobilne Wojsk Lądowych Hiszpanii) odebrały 5 Tigrów HAP. Stacjonują one w bazie Coronel Sánchez Bilbao w Almagro.

Hiszpańskie Tigery są montowane w zakładach Eurocopter w Albacete, które odpowiadają także za ich obsługę techniczną i dostawę części zamiennych. Oprócz tego Hiszpanie będą wyłącznym producentem tylnej części kadłuba dla tego typu, także dla śmigłowców przeznaczonych na eksport. Modernizacją silnika Enhanced MTR390, Tigera HAD zajmują się konsorcja ITP i MTR, zaś urządzenia WE Saphir-M dostarczy Indra.

Rozpoczęcie dostaw seryjnych HA.28 Tigre zaplanowano na początek 2012. Hiszpanie odbiorą 24 wiropłaty - 18 w wersji HAD i 6 w wersji HAP, które zostaną przebudowane do tego standardu. Widoczny na zdjęciu śmigłowiec jest pierwszym z nich / Zdjęcie: Eurocopter Espana

HA.28 napędzane są silnikami MTR390 Enhanced, charakteryzującymi się mocą większą o 14% w porównaniu ze standardową konstrukcją, zwiększoną ochroną balistyczną i nowymi układami samoobrony. Cena śmigłowców wynosi 1,35 mld euro. Dotychczas Fuerzas Aeromoviles del Ejercito de Tierra (Siły Aeromobilne Wojsk Lądowych Hiszpanii) odebrały 5 Tigrów HAP. Stacjonują one w bazie Coronel Sánchez Bilbao w Almagro.

Hiszpańskie Tigery są montowane w zakładach Eurocopter w Albacete, które odpowiadają także za ich obsługę techniczną i dostawę części zamiennych. Oprócz tego Hiszpanie będą wyłącznym producentem tylnej części kadłuba dla tego typu, także dla śmigłowców przeznaczonych na eksport. Modernizacją silnika Enhanced MTR390, Tigera HAD zajmują się konsorcja ITP i MTR, zaś urządzenia WE Saphir-M dostarczy Indra.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.