Wiadomości
W ramach przygotowań do lotu dookoła świata samolotem z napędem elektrycznym, Szwajcar Andre Borschberg odbędzie symulację 3-dniowego lotu. To pierwsze takie wyzwanie w historii awiacji.
Solar Impulse to jednoosobowa eksperymentalna konstrukcja o rozpiętości skrzydeł ok. 60 m i masie własnej jedynie 1,6 t. Dużą część tej masy stanowi 1200 paneli słonecznych oraz układ napędowy: ważące 400 kG baterie i 4 silniki elektryczne o mocy 10 KM każdy (zobacz: Solar Impulse w powietrzu).
W przyszłym roku ma zostać zmontowany i oblatany większy model, który w 2014 lub 2015 powinien oblecieć kulę ziemską w pięciu etapach. Ze względu na niewielką prędkość, ocenia się jednak, że jeden etap może trwać 3 doby.
By przygotować pilota na tak długie pozostawanie w powietrzu już w najbliższą środę, w szwajcarskim Duebendorfie rozpocznie się symulacja takiego lotu. Za wirtualnymi sterami zasiądzie jeden z dwóch pilotów, przygotowywanych do rekordowej próby, Andre Borschberg (drugim jest Bertrand Piccard). Celem przedsięwzięcia będzie określenie optymalnego wyposażenia kokpitu, głównie pod kątem potrzeb fizjologicznych pilota.

Solar Impulse to jednoosobowa eksperymentalna konstrukcja o rozpiętości skrzydeł ok. 60 m i masie własnej jedynie 1,6 t. Dużą część tej masy stanowi 1200 paneli słonecznych oraz układ napędowy: ważące 400 kG baterie i 4 silniki elektryczne o mocy 10 KM każdy (zobacz: Solar Impulse w powietrzu).
W przyszłym roku ma zostać zmontowany i oblatany większy model, który w 2014 lub 2015 powinien oblecieć kulę ziemską w pięciu etapach. Ze względu na niewielką prędkość, ocenia się jednak, że jeden etap może trwać 3 doby.
By przygotować pilota na tak długie pozostawanie w powietrzu już w najbliższą środę, w szwajcarskim Duebendorfie rozpocznie się symulacja takiego lotu. Za wirtualnymi sterami zasiądzie jeden z dwóch pilotów, przygotowywanych do rekordowej próby, Andre Borschberg (drugim jest Bertrand Piccard). Celem przedsięwzięcia będzie określenie optymalnego wyposażenia kokpitu, głównie pod kątem potrzeb fizjologicznych pilota.