Reklama
Reklama

Brazylisjki Embraer podpisał umowę z międzynarodowym konsorcjum IAE o dostawach silników rodziny V2500 dla wojskowych samolotów transportowych KC-390.

IAE V2528-D5 napędzający pasażerskiego MD-90 / Zdjęcie: Alan Radecki

Umowa jest kolejnym porozumieniem z kluczowym dostawcą podzespołów dla rozwijanego średniego samolotu transportowego Embraera. Wcześniej brazylijskie przedsiębiorstwo zawarło podobne umowy m.in. z amerykańską DSR, która zaprojektuje i dostarczy system załadunku i zrzutów powietrznych (zobacz: Pierwszy poddostawca dla KC-390) oraz z Rockwell Collinsem, odpowiedzialnym za awionikę.

Podpisane wczoraj porozumienie dotyczy silników V2500-E5. Będzie to odmiana jednostek napędowych, produkowanych od końca lat 1980. dla samolotów pasażerskich rodziny MD-80/90 oraz Airbusów 319, 320 i 321. Silniki te mają ciąg od 98 do 147 kN i masę ok. 2,4 t. Konsorcjum IAE tworzą Rolls-Royce, Pratt & Whitney, japońska JAEC i niemiecka MTU.

Harmonogram dostaw silników wynika z założeń programu KC-390. Zakłada się, że pierwsze jednostki napędowe dla prototypu zostaną przekazane w 2013. Rok później powinien odbyć się oblot maszyny. Dostawy silników z produkcji seryjnej przewidziane są na 2015, kilka miesięcy przed pierwszymi dostawami KC-390. Przedstawiciele IAE przewidują, że będą zaopatrywać Embraera w V2500-E5 przynajmniej do 2030.

IAE V2528-D5 napędzający pasażerskiego MD-90 / Zdjęcie: Alan Radecki

Umowa jest kolejnym porozumieniem z kluczowym dostawcą podzespołów dla rozwijanego średniego samolotu transportowego Embraera. Wcześniej brazylijskie przedsiębiorstwo zawarło podobne umowy m.in. z amerykańską DSR, która zaprojektuje i dostarczy system załadunku i zrzutów powietrznych (zobacz: Pierwszy poddostawca dla KC-390) oraz z Rockwell Collinsem, odpowiedzialnym za awionikę.

Podpisane wczoraj porozumienie dotyczy silników V2500-E5. Będzie to odmiana jednostek napędowych, produkowanych od końca lat 1980. dla samolotów pasażerskich rodziny MD-80/90 oraz Airbusów 319, 320 i 321. Silniki te mają ciąg od 98 do 147 kN i masę ok. 2,4 t. Konsorcjum IAE tworzą Rolls-Royce, Pratt & Whitney, japońska JAEC i niemiecka MTU.

Harmonogram dostaw silników wynika z założeń programu KC-390. Zakłada się, że pierwsze jednostki napędowe dla prototypu zostaną przekazane w 2013. Rok później powinien odbyć się oblot maszyny. Dostawy silników z produkcji seryjnej przewidziane są na 2015, kilka miesięcy przed pierwszymi dostawami KC-390. Przedstawiciele IAE przewidują, że będą zaopatrywać Embraera w V2500-E5 przynajmniej do 2030.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.