Reklama
Reklama

Francuska agencja zamówień wojskowych odebrała pierwszy z 53 przegubowych transporterów BvS 10 Viking II. Pojazd występuje we Francji pod oznaczeniem VHM.

Francuski Viking. Jego zakup był niezwykły z kilku powodów. Był pierwszym od kilku dekad, w którym Francuzi zdecydowali się na wyposażenie wojskowe od Brytyjczyków. Co więcej, VHM pokonał w przetargu podobny wóz Bronco, sprzedawany przez singapurską ST Kinetics, ale współtworzony przez francuskie zakłady Thalesa. Odrzucenie częściowo własnego wyposażenia było wcześniej niemożliwe. Wreszcie, podobne postępowanie w Wielkiej Brytanii dało w 2008... odmienny wynik: akceptację dla Bronco i odrzucenie Vikinga / Zdjęcie: DGA

DGA zamówiła 53 przegubowe transportery pod koniec 2009. Pojazdy, najnowsza i największa odmiana Vikinga, zawierająca rozwiązania, których powstanie wymogły działania w Afganistanie, są produkowane w szwedzkich zakładach Hägglunds, należących obecnie do BAE Systems.

Za przystosowanie pojazdów do wymogów użytkownika odpowiada francuski Panhard. Spółka ta instaluje rodzime uzbrojenie (karabiny maszynowe kalibru 7,62 lub 12,7 mm, w zależności od wersji), systemy łączności i dowodzenia. Dostawy powinny zostać zakończone wraz z upływem 2012.

14-tonowy pojazd występuje pod nazwą wóz wysokiej mobilności (véhicules à haute mobilité, VHM). Jest przeznaczony do przewozu 11 żołnierzy z pełnym wyposażeniem systemu Felin (zobacz: FELIN w służbie). Dostawę pierwszego pojazdu poprzedziły kilkumiesięczne testy zdawczo-odbiorcze, realizowane w całym spektrum terenów, od prób pływalności - w tym na morzu - po poruszenie się w wysokich górach, przy pokrywie śnieżnej (Vikingi projektowano pierwotnie jako arktyczne wszędołazy).

Francuski Viking. Jego zakup był niezwykły z kilku powodów. Był pierwszym od kilku dekad, w którym Francuzi zdecydowali się na wyposażenie wojskowe od Brytyjczyków. Co więcej, VHM pokonał w przetargu podobny wóz Bronco, sprzedawany przez singapurską ST Kinetics, ale współtworzony przez francuskie zakłady Thalesa. Odrzucenie częściowo własnego wyposażenia było wcześniej niemożliwe. Wreszcie, podobne postępowanie w Wielkiej Brytanii dało w 2008... odmienny wynik: akceptację dla Bronco i odrzucenie Vikinga / Zdjęcie: DGA

DGA zamówiła 53 przegubowe transportery pod koniec 2009. Pojazdy, najnowsza i największa odmiana Vikinga, zawierająca rozwiązania, których powstanie wymogły działania w Afganistanie, są produkowane w szwedzkich zakładach Hägglunds, należących obecnie do BAE Systems.

Za przystosowanie pojazdów do wymogów użytkownika odpowiada francuski Panhard. Spółka ta instaluje rodzime uzbrojenie (karabiny maszynowe kalibru 7,62 lub 12,7 mm, w zależności od wersji), systemy łączności i dowodzenia. Dostawy powinny zostać zakończone wraz z upływem 2012.

14-tonowy pojazd występuje pod nazwą wóz wysokiej mobilności (véhicules à haute mobilité, VHM). Jest przeznaczony do przewozu 11 żołnierzy z pełnym wyposażeniem systemu Felin (zobacz: FELIN w służbie). Dostawę pierwszego pojazdu poprzedziły kilkumiesięczne testy zdawczo-odbiorcze, realizowane w całym spektrum terenów, od prób pływalności - w tym na morzu - po poruszenie się w wysokich górach, przy pokrywie śnieżnej (Vikingi projektowano pierwotnie jako arktyczne wszędołazy).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.