Reklama
Reklama

Wenezuela chce kupić Do-228NG

Rząd w Caracas prowadzi rozmowy na temat zakupu 8 samolotów transportowych Dornier Do-228NG.

Do 228 New Generation jest modernizacją Dorniera Do 228-212. Jego oblot odbył się 5 listopada 2009 w zakładach w Oberpfaffenhofen, w Niemczech / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Po rezygnacji z nabycia chińskich transportowców Harbin Y-12 (Y-12 dla Urugwaju?, 2013-06-11) rząd Wenezueli zwrócił się do szwajcarskiej RUAG Aviation z zapytaniem o nabycie 8 samolotów Do-228 New Generation. Początkowo zamierzano używać je wyłącznie do zadań łącznikowych, ale obecnie analizowana jest także możliwość zabudowania na ich pokładach różnego rodzaju urządzeń.

Pod uwagę brane jest przystosowanie Do-228NG do wykonywania misji wywiadu elektronicznego (ELINT) lub telekomunikacyjnego (COMINT), a także patrolowania obszarów morskich. Zakończenie negocjacji i finalizacja umowy spodziewane są przed końcem br.

Do-228 NG wyposażony jest w urządzenia HF/NAV/COM Rockwella Collinsa, awionikę glass cockpit Universal, umożliwiającą wykonywanie lotów w warunkach IFR, nową instalację hydrauliczną Liebherra i nowe kompozytowe pięciołopatowe śmigła MT, o zmniejszonej średnicy, zapewniające niższy poziom emitowanego hałasu oraz lepsze osiągi.

Zespół napędowy Do-228 NG stanowią dwa silniki turbinowe Honeywell TP331-10 o mocy 580 kW każdy. Maksymalna masa startowa samolotu wynosi 6400 kg. Do-228 NG rozwija maksymalną prędkość przelotową 434 km/h, przy której zasięg wynosi 1037 km. Maksymalna długotrwałość lotu to 6 h 40 min. Obliczeniowa żywotność struktury samolotu wynosi 53,3 tys. h lotu i 48 tys. cykli.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.