Reklama
Reklama

W pierwszych dniach marca szef szkolenia lotniczego US Navy zawiesił loty śmigłowców TH-57 Sea Ranger (wersja cywilnego Bella 206), z powodu podejrzenia wad materiałowych.

Ponad setka TH-57 została uziemiona. Przy ich pomocy co roku przeszkalano kilkuset pilotów. Pierwszy Sea Ranger trafił do US Navy w 1968. Są wykorzystywane przede wszystkim do treningu zaawansowanego (w tym lotów bez widoczności)

Decyzja dotyczy wszystkich 108 śmigłowców tego typu, wykorzystywanych przez Training Wing 5 w bazie Whiting Field na Florydzie. Baza jest jednym z dwóch ośrodków szkoleniowych dla lotnictwa US Navy, a także dla pilotów US Coast Guard, Marines i - częściowo - dla US Air Force. Drugim ośrodkiem jest baza w Corpus Christi, w Teksasie. TH-57 służą wyłącznie w Whiting Field, do szkolenia zaawansowanego, operując - na zasadzie wyłączności - z południowego lotniska bazy.

Powodem uziemienia wszystkich śmigłowców tego typu, jest poważne podejrzenie wady materiałowej elementów silnika. Była to najbardziej prawdopodobna przyczyna trzech awaryjnych lądowań w ciągu ostatnich 9 miesięcy. Na szczęście żaden z członków załóg nie odniósł obrażeń, nie zanotowano również poważnych uszkodzeń śmigłowców. Obecnie trwają przygotowania do wymiany wadliwych części we wszystkich Sea Rangerach. W pracach bierze udział odpowiedzialny za serwis TH-57, L3 Communications.

Zawieszenie lotów śmigłowców szkolnych nastąpiło w czasie istotnego zwiększenia się liczby katastrof i poważnych wypadków lotniczych US Air Force (zobacz: Fatalny początek roku USAF).

Ponad setka TH-57 została uziemiona. Przy ich pomocy co roku przeszkalano kilkuset pilotów. Pierwszy Sea Ranger trafił do US Navy w 1968. Są wykorzystywane przede wszystkim do treningu zaawansowanego (w tym lotów bez widoczności)

Decyzja dotyczy wszystkich 108 śmigłowców tego typu, wykorzystywanych przez Training Wing 5 w bazie Whiting Field na Florydzie. Baza jest jednym z dwóch ośrodków szkoleniowych dla lotnictwa US Navy, a także dla pilotów US Coast Guard, Marines i - częściowo - dla US Air Force. Drugim ośrodkiem jest baza w Corpus Christi, w Teksasie. TH-57 służą wyłącznie w Whiting Field, do szkolenia zaawansowanego, operując - na zasadzie wyłączności - z południowego lotniska bazy.

Powodem uziemienia wszystkich śmigłowców tego typu, jest poważne podejrzenie wady materiałowej elementów silnika. Była to najbardziej prawdopodobna przyczyna trzech awaryjnych lądowań w ciągu ostatnich 9 miesięcy. Na szczęście żaden z członków załóg nie odniósł obrażeń, nie zanotowano również poważnych uszkodzeń śmigłowców. Obecnie trwają przygotowania do wymiany wadliwych części we wszystkich Sea Rangerach. W pracach bierze udział odpowiedzialny za serwis TH-57, L3 Communications.

Zawieszenie lotów śmigłowców szkolnych nastąpiło w czasie istotnego zwiększenia się liczby katastrof i poważnych wypadków lotniczych US Air Force (zobacz: Fatalny początek roku USAF).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.