Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fatalny początek roku USAF

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 08 marca 2008

W ub.r. budżetowym w USAF zdarzyło się 10 wypadków klasy A, w których zniszczeniu uległo 6 samolotów. W FY 2008, który rozpoczął się 1 października 2007, było już 12 wypadków, a utracono 8 samolotów.

B-1B startuje z bazy Andersen / Zdjęcie: USAF

Jako Class A accidents USAF klasyfikują wypadki, w których ktoś zginął, został zniszczony samolot, lub straty materialne wyniosły ponad milion dolarów. Dwa najbardziej spektakularne wypadki samolotów USAF w ostatnim okresie to zderzenie myśliwców F-15 z bazy Eglin (W zderzeniu F-15C USAF zginął pilot) i rozbicie bombowca B-2A na Guam.

Gen. Wendell Griffin przedstawił sytuację dotyczącą bezpieczeństwa podczas konferencji w bazie Misawa. Mówił, że początek roku był fatalny. Dowództwo USAF zamierza więc zaostrzyć wymagania dotyczące bezpieczeństwa lotów. Według Griffina (4200 godzin w powietrzu na samolotach transportowych i bombowcach), ponad 2/3 wypadków zdarza się z powodu błędów ludzkich. Powodem jest nieprzestrzeganie procedur, ich upraszczanie i obchodzenie.

Gen. Griffin dokonuje inspekcji baz w Japonii i na Pacyfiku (Yokota, Misawa, Kadena i Andersen), po raz pierwszy od 9 miesięcy, gdy zaczął odpowiadać za bezpieczeństwo w USAF. W Misawa mówił nie tylko o wypadkach lotniczych. Przypomniał, że USAF traci 70-80 osób z personelu w innego rodzaju wypadkach, szczególnie prywatnych pojazdów mechanicznych. W FY2008 przydarzyło się już 15 poważnych wypadków, w tym 10 na motocyklach.

Wczoraj w bazie Andersen na Guam doszło do kolejnego, po rozbiciu 23 lutego bombowca B-2A (Pierwsza katastrofa B-2, Rozbity B-2 to Spirit of Kansas), poważnego incydentu. Tuż po starcie, z powodu nieokreślonej awarii, na lotnisko musiał zawrócić samolot bombowy B-1B. Samolot ten wracał do rodzimej bazy Ellsworth z pokazów lotniczych w Singapurze. Gdy piloci po wylądowaniu opuścili maszynę zgodnie z procedurami awaryjnymi, samolot zaczął się samoczynnie toczyć, uderzając w dwa wozy strażackie. W wyniku zderzenia poważnemu uszkodzeniu uległo skrzydło.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.