Reklama
Reklama

Włoskie ministerstwo obrony poinformowało, że 4 lekkie myśliwce AMX International AMX, od listopada ubiegłego roku odbyły nad Afganistanem loty, w wymiarze 1500 h.

</span>AMX to samoloty myśliwsko-szturmowe. Ich podstawowym zadaniem jest prowadzenie misji uderzeniowych, w tym przy pomocy bomb naprowadzanych laserowo. Prędkość maksymalna wynosi 1160 km/h / Zdjęcie: USAF

Włoskie AMX zastąpiły w Afganistanie 2 Tornado. Podobnie jak poprzednicy, piloci z 51. Skrzydła (51 Stormo Ferruccio Serafini) z Istrany, wykonują jedynie misje rozpoznawcze, zachowując możliwość wykorzystania działka kalibru 20 mm w wyjątkowych sytuacjach (zobacz: AMX do Afganistanu).

8 września włoskie ministerstwo obrony poinformowało, że samoloty - stacjonujące na lotnisku pod Heratem - wykonały już ponad 600 misji, w łącznym czasie 1500 h. Akcje prowadzone były na korzyść kontyngentu włoskiego oraz wojsk sojuszniczych.

W trakcie lotów, dzięki podwieszanym zasobnikom izraelskiego Rafaela, RecceLite, udało się rozpoznać tysiąc obiektów, dostarczając ponad 10 tys. zdjęć i obrazów w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Samoloty wykorzystywane są zarówno w dzień, jak i w nocy. W tym drugim wypadku, do lotów na małych wysokościach, piloci używają gogli noktowizyjnych.

AMX to samoloty myśliwsko-szturmowe. Ich podstawowym zadaniem jest prowadzenie misji uderzeniowych, w tym przy pomocy bomb naprowadzanych laserowo. Prędkość maksymalna wynosi 1160 km/h / Zdjęcie: USAF

Włoskie AMX zastąpiły w Afganistanie 2 Tornado. Podobnie jak poprzednicy, piloci z 51. Skrzydła (51 Stormo Ferruccio Serafini) z Istrany, wykonują jedynie misje rozpoznawcze, zachowując możliwość wykorzystania działka kalibru 20 mm w wyjątkowych sytuacjach (zobacz: AMX do Afganistanu).

8 września włoskie ministerstwo obrony poinformowało, że samoloty - stacjonujące na lotnisku pod Heratem - wykonały już ponad 600 misji, w łącznym czasie 1500 h. Akcje prowadzone były na korzyść kontyngentu włoskiego oraz wojsk sojuszniczych.

W trakcie lotów, dzięki podwieszanym zasobnikom izraelskiego Rafaela, RecceLite, udało się rozpoznać tysiąc obiektów, dostarczając ponad 10 tys. zdjęć i obrazów w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Samoloty wykorzystywane są zarówno w dzień, jak i w nocy. W tym drugim wypadku, do lotów na małych wysokościach, piloci używają gogli noktowizyjnych.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.