Reklama
Reklama

Przedstawiciele Honda Aircraft poinformowali, że w czasie próby prędkości maksymalnej HondyJet, osiągnięto 787 km/h. Dane potwierdziła FAA.

Pierwszy z prototypów HA-420 HondaJet. Próba została wykonana przy pomocy drugiego prototypu, zbudowanego pod kątem spełnienia wymogów certyfikacyjnych. Jeżeli samolot wejdzie do produkcji seryjnej, będzie najszybszym w klasie Very Light Jet (VLJ), czyli odrzutowców o maksymalnej masie startowej do 4,5 t. Niestety, za osiągami podąży również cena, prawdopodobnie zdecydowanie wyższa, niż w przypadku Cessny Citation Mustang i Embraera Phenom 100 / Zdjęcie: Honda Aircraft

Próba miała miejsce 11 marca w USA. Ze względu na najbardziej chłonny rynek na świecie dla lekkich samolotów odrzutowych, Honda Aircraft założyła filię przedsiębiorstwa w Greensboro, w Północnej Karolinie, gdzie prowadzone są próby w locie i tworzony jest ośrodek produkcyjny. Opóźnienie w przekazaniu informacji o tej przełomowej dla programu rozwoju konstrukcji próbie, spowodowana była oczekiwaniem na oficjalne uznanie wyniku przez FAA, amerykańskie władze lotnicze.

Prędkość 425 w. (ok. 787 km/h), osiągnięto na wysokości 10 tys. m, zaś największą prędkość w skali Macha - Ma0,72 - uzyskano na powyżej tej granicy (szczegółów jednak nie ujawniono). Wartości te sa nieco wyższe od wcześniej zakładanych. Prędkość obliczeniowa wynosiła bowiem 420 w. (778 km/h). Stąd też wzięło się oznaczenie maszyny, Honda HA-420.

Jednocześnie spółka poinformowała, że drugi z prototypów w konfiguracji, niezbędnej do uzyskania certyfikatów FAA (na pierwszym przeprowadzono próbę prędkości), został już zmontowany i przechodzi próby naziemne. Montaż 3. maszyny właśnie trwa, a dla budowy 4. sprowadzono niezbędne podzespoły. W planach jest również stworzenie ostatniego, piątego prototypu. Wykorzystanie wszystkich znacznie przyspieszy proces prób i umożliwi przekazanie pierwszego samolotu odbiorcy, prawdopodobnie jeszcze w 2012 (zobacz również: HondaJet opóźniona).

Pierwszy z prototypów HA-420 HondaJet. Próba została wykonana przy pomocy drugiego prototypu, zbudowanego pod kątem spełnienia wymogów certyfikacyjnych. Jeżeli samolot wejdzie do produkcji seryjnej, będzie najszybszym w klasie Very Light Jet (VLJ), czyli odrzutowców o maksymalnej masie startowej do 4,5 t. Niestety, za osiągami podąży również cena, prawdopodobnie zdecydowanie wyższa, niż w przypadku Cessny Citation Mustang i Embraera Phenom 100 / Zdjęcie: Honda Aircraft

Próba miała miejsce 11 marca w USA. Ze względu na najbardziej chłonny rynek na świecie dla lekkich samolotów odrzutowych, Honda Aircraft założyła filię przedsiębiorstwa w Greensboro, w Północnej Karolinie, gdzie prowadzone są próby w locie i tworzony jest ośrodek produkcyjny. Opóźnienie w przekazaniu informacji o tej przełomowej dla programu rozwoju konstrukcji próbie, spowodowana była oczekiwaniem na oficjalne uznanie wyniku przez FAA, amerykańskie władze lotnicze.

Prędkość 425 w. (ok. 787 km/h), osiągnięto na wysokości 10 tys. m, zaś największą prędkość w skali Macha - Ma0,72 - uzyskano na powyżej tej granicy (szczegółów jednak nie ujawniono). Wartości te sa nieco wyższe od wcześniej zakładanych. Prędkość obliczeniowa wynosiła bowiem 420 w. (778 km/h). Stąd też wzięło się oznaczenie maszyny, Honda HA-420.

Jednocześnie spółka poinformowała, że drugi z prototypów w konfiguracji, niezbędnej do uzyskania certyfikatów FAA (na pierwszym przeprowadzono próbę prędkości), został już zmontowany i przechodzi próby naziemne. Montaż 3. maszyny właśnie trwa, a dla budowy 4. sprowadzono niezbędne podzespoły. W planach jest również stworzenie ostatniego, piątego prototypu. Wykorzystanie wszystkich znacznie przyspieszy proces prób i umożliwi przekazanie pierwszego samolotu odbiorcy, prawdopodobnie jeszcze w 2012 (zobacz również: HondaJet opóźniona).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.