Reklama
Reklama

Wojskowy śmigłowiec transportowy NH90 w odmianie lądowej TTH otrzymał akceptację dla ostatecznej konfiguracji operacyjnej. 11 lat po oblocie i 5 lat po pierwszych dostawach.

NH90 jest produkowany przez powstałe w 1992 konsorcjum NHIndustries (NHI), w którego skład wchodzi włosko-brytyjska AgustaWestland (32%), francuski Eurocopter (31,25%), niemiecki Eurocopter Deutschland (31,25%) i Stork Fokker Aerospace (5,5%). Pusty śmigłowiec ma masę 6,4 t, a ładunek użyteczny wynosi 4,2 t. Według oficjalnej specyfikacji, NH90 może przewozić 20 żołnierzy (lub 2,5 t ładunku) względnie - w wersji ewakuacji medycznej - 12 rannych / Zdjęcie: Eurocopter

Deklarację akceptacji wydała NATO Helicopter Management Agency (NAHEMA), instytucja, która z ramienia Sojuszu nadzoruje proces zakupu śmigłowców przez państwa członkowskie. Dokument uprawnia użytkowników do wykorzystywania NH90 w pełnym zakresie przewidzianych zadań, zarówno w dzień, jak i w nocy oraz do transportowania na pokładach statków. Pozwolenie dotyczy płatowca, awioniki oraz systemów łączności.

Pierwsze śmigłowce w ostatecznej konfiguracji otrzymają wojska lądowe Francji, a w przyszłym roku także Włoch, Francji i Niemiec.

NH90 są nowoczesnymi konstrukcjami. Dotyczy to m.in. kadłuba, wykonanego w dużej mierze z włókien węglowych, do zapewniło o 20% mniejszą masę, w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Doprowadziło to jednak do powstania poważnych trudności (zobacz np.: Niemieccy eksperci krytykują NH90) i kilkuletniego opóźnienia programu.

Mimo tego śmigłowiec odniósł duży sukces rynkowy. Do tej pory zebrano zamówienia na 529 egz. z 14 krajów. Linie montażowe ulokowano w 6 z nich: Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Finlandii i Australii.

NH90 jest produkowany przez powstałe w 1992 konsorcjum NHIndustries (NHI), w którego skład wchodzi włosko-brytyjska AgustaWestland (32%), francuski Eurocopter (31,25%), niemiecki Eurocopter Deutschland (31,25%) i Stork Fokker Aerospace (5,5%). Pusty śmigłowiec ma masę 6,4 t, a ładunek użyteczny wynosi 4,2 t. Według oficjalnej specyfikacji, NH90 może przewozić 20 żołnierzy (lub 2,5 t ładunku) względnie - w wersji ewakuacji medycznej - 12 rannych / Zdjęcie: Eurocopter

Deklarację akceptacji wydała NATO Helicopter Management Agency (NAHEMA), instytucja, która z ramienia Sojuszu nadzoruje proces zakupu śmigłowców przez państwa członkowskie. Dokument uprawnia użytkowników do wykorzystywania NH90 w pełnym zakresie przewidzianych zadań, zarówno w dzień, jak i w nocy oraz do transportowania na pokładach statków. Pozwolenie dotyczy płatowca, awioniki oraz systemów łączności.

Pierwsze śmigłowce w ostatecznej konfiguracji otrzymają wojska lądowe Francji, a w przyszłym roku także Włoch, Francji i Niemiec.

NH90 są nowoczesnymi konstrukcjami. Dotyczy to m.in. kadłuba, wykonanego w dużej mierze z włókien węglowych, do zapewniło o 20% mniejszą masę, w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Doprowadziło to jednak do powstania poważnych trudności (zobacz np.: Niemieccy eksperci krytykują NH90) i kilkuletniego opóźnienia programu.

Mimo tego śmigłowiec odniósł duży sukces rynkowy. Do tej pory zebrano zamówienia na 529 egz. z 14 krajów. Linie montażowe ulokowano w 6 z nich: Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Finlandii i Australii.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.