Reklama
Reklama

24 września z zakładów EADS w Monachium wytoczono ostatni, 15. samolot Eurofighter dla austriackich wojsk lotniczych. W ten sposób zrealizowano podstawową część umowy z lipca 2003.

Para austriackich Eurofighetrów. Samoloty pochodzą z pierwszej transzy dostaw, są więc pozbawione możliwości przenoszenia większości systemów uzbrojenia powietrze-powierzchnia, które zostały już lub zostaną zintegrowane z ostatnimi partiami tych maszyn. Władzom w Wiedniu, ze względu na neutralność, zależy jednak najbardziej na zdolnościach obrony przestrzeni powietrznej kraju / Zdjęcie: MO Austrii

Samolot trafi do bazy lotniczej Hinterstoisser, na północ od Zeltweg i dołączy do pozostałych Eurofighterów. Przypomnijmy, że pierwszy znalazł się tam w lipcu 2007, a w czerwcu następnego roku austriaccy piloci rozpoczęli już pierwsze loty patrolowe.

Wcześniej wykorzystywali Saaby J35 Draken, a w okresie przejściowym, między 2005 i 2008 - a więc po wycofaniu myśliwców szwedzkich, a przed wprowadzeniem do służby Eurofighetrów - wypożyczone od Szwajcarów F-5 Tiger II (zobacz: Powrót szwajcarskich Tigerów).

15 Eurofighterów to jedyne samoloty bojowe Austrii. Kraj ten utrzymuje tylko 30-tysięczne siły zbrojne, przeznaczając na obronność ok. 1% PKB. Ograniczenia budżetowe były zresztą jedną z istotnych przyczyn zmniejszenia w 2006 przez socjaldemokratyczny rząd pierwotnego zamówienia z 18 do 15 maszyn, co ograniczyło wartość kontraktu - w skład którego wchodził również pakiet serwisowy i szkoleniowy - z ok. 2 do 1,6 mld Euro.

Para austriackich Eurofighetrów. Samoloty pochodzą z pierwszej transzy dostaw, są więc pozbawione możliwości przenoszenia większości systemów uzbrojenia powietrze-powierzchnia, które zostały już lub zostaną zintegrowane z ostatnimi partiami tych maszyn. Władzom w Wiedniu, ze względu na neutralność, zależy jednak najbardziej na zdolnościach obrony przestrzeni powietrznej kraju / Zdjęcie: MO Austrii

Samolot trafi do bazy lotniczej Hinterstoisser, na północ od Zeltweg i dołączy do pozostałych Eurofighterów. Przypomnijmy, że pierwszy znalazł się tam w lipcu 2007, a w czerwcu następnego roku austriaccy piloci rozpoczęli już pierwsze loty patrolowe.

Wcześniej wykorzystywali Saaby J35 Draken, a w okresie przejściowym, między 2005 i 2008 - a więc po wycofaniu myśliwców szwedzkich, a przed wprowadzeniem do służby Eurofighetrów - wypożyczone od Szwajcarów F-5 Tiger II (zobacz: Powrót szwajcarskich Tigerów).

15 Eurofighterów to jedyne samoloty bojowe Austrii. Kraj ten utrzymuje tylko 30-tysięczne siły zbrojne, przeznaczając na obronność ok. 1% PKB. Ograniczenia budżetowe były zresztą jedną z istotnych przyczyn zmniejszenia w 2006 przez socjaldemokratyczny rząd pierwotnego zamówienia z 18 do 15 maszyn, co ograniczyło wartość kontraktu - w skład którego wchodził również pakiet serwisowy i szkoleniowy - z ok. 2 do 1,6 mld Euro.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.