Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powrót szwajcarskich Tigerów

30 czerwca 2008

4 z 12 szwajcarskich F-5E Tiger II, wypożyczonych austriackim wojskom lotniczym powróciło dzisiaj do macierzystej bazy Payerne.

Tuzin Tigerów stanowił przez prawie 4 lata jedyną siłę myśliwską Austrii. Obecnie F-5 są zastępowane przez 15 Eurofighetrów. Całe austriackie siły zbrojne na stopie pokojowej liczą 31 tys. żołnierzy, a wydatki wojskowe nie przekraczają 1% PKB / Zdjęcie: MO Austrii

Austriacy wypożyczyli samoloty w 2004. Było to konieczne do zachowania możliwości odbywania lotów patrolowych, po wycofaniu 24 samolotów Saab J 35 Draken, a przed przyjęciem Eurofighterów (zobacz: Eurofighter - koniec pierwszej odsłony).

Austriacy płacili co roku ok. 13,5 mln Euro za wykorzystywanie sprzętu, wraz z pakietem logistycznym i szkoleniowym. Od tego czasu tuzin samolotów wylatał łącznie ok. 5 tys. h. Maszyny zostały nieznacznie zmodyfikowane, przez zamontowanie innego wyposażenia radiowego i nawigacyjnego.

Powrót pierwszej czwórki jest możliwy dzięki wejściu do służby pierwszych z 15 zamówionych Eurofighterów. Ostatnie Tigery wrócą do Szwajcarii w październiku. 10 z nich będzie wykorzystywanych operacyjnie, do czasu ich wycofania i zastąpienia przez nowe samoloty, wybierane obecnie w programie Partial Tiger Replacement (zobacz: Testy następców F-5).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.