Reklama
Reklama

Be-200ES nie spełnia wymogów

Producent rosyjskiej przeciwpożarowej amfibii Be-200ES musi poprawić system zrzutu cieczy, aby samolot mógł być sprzedawany i rejestrowany w USA.

Samolot był testowany w dwóch wariantach: jako amfibia tankująca bezpośrednio z jeziora lub morza i maszyna tankująca ciecze chemiczne, używane do gaszenia pożarów na lotnisku. Do tej drugiej wersji Be-200ES zgłoszono uwagi / Zdjęcie: TANTK

Wady w systemie zrzutu cieczy stwierdzili eksperci amerykańskiego departamentu rolnictwa. Choć przedstawiciele EADS-Irkut Seaplane (Europejczycy pomogli przebudowanie Beriewów, zgodnie w wymogami UE), nie informują o szczegółach, według nieoficjalnych doniesień, prawdopodobnie chodzi o szczelność systemu zrzutowego. Testy mają zostać wznowione po usunięciu usterki.

Uzyskanie certyfikatu Federal Aviation Administration (FAA) jest konieczne, aby zrealizować umowę na dostawę 10 Be-200ES dla amerykańskich służb gaśniczych. Zawarty w 2010 kontrakt zakłada, że pierwszą kwotę za samoloty producent otrzyma po spełnieniu amerykańskich norm i wymagań (zobacz: Certyfikat FAA dla Be-200ES-E?).

Dostawy do USA mogą być przełomem w sprzedaży samolotu za granicę. Do tej pory, mimo zainteresowania kilku państw, zaledwie jeden Be-200ES trafił do Azerbejdżanu. Tymczasem władze spółki EADS-Irkut zamierzają zainwestować do 2013 w produkcję amfibii 6 mld rubli (ok. 180 mln USD), co ma umożliwić zwiększenie zdolności wytwórczych do 10 samolotów rocznie.

Samolot był testowany w dwóch wariantach: jako amfibia tankująca bezpośrednio z jeziora lub morza i maszyna tankująca ciecze chemiczne, używane do gaszenia pożarów na lotnisku. Do tej drugiej wersji Be-200ES zgłoszono uwagi / Zdjęcie: TANTK

Wady w systemie zrzutu cieczy stwierdzili eksperci amerykańskiego departamentu rolnictwa. Choć przedstawiciele EADS-Irkut Seaplane (Europejczycy pomogli przebudowanie Beriewów, zgodnie w wymogami UE), nie informują o szczegółach, według nieoficjalnych doniesień, prawdopodobnie chodzi o szczelność systemu zrzutowego. Testy mają zostać wznowione po usunięciu usterki.

Uzyskanie certyfikatu Federal Aviation Administration (FAA) jest konieczne, aby zrealizować umowę na dostawę 10 Be-200ES dla amerykańskich służb gaśniczych. Zawarty w 2010 kontrakt zakłada, że pierwszą kwotę za samoloty producent otrzyma po spełnieniu amerykańskich norm i wymagań (zobacz: Certyfikat FAA dla Be-200ES-E?).

Dostawy do USA mogą być przełomem w sprzedaży samolotu za granicę. Do tej pory, mimo zainteresowania kilku państw, zaledwie jeden Be-200ES trafił do Azerbejdżanu. Tymczasem władze spółki EADS-Irkut zamierzają zainwestować do 2013 w produkcję amfibii 6 mld rubli (ok. 180 mln USD), co ma umożliwić zwiększenie zdolności wytwórczych do 10 samolotów rocznie.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.