Reklama
Reklama

23 listopada Czechach odbyła się uroczystość przekazania wojskom lotniczym czterech L-159T1, czyli przebudowanych do wersji dwumiejscowej modeli L-159A.

Zdjęcie: MO Czech

W 21. bazie lotnictwa taktycznego w Caslawiu odbyła się uroczystość przekazania przez AERO Vodochody a.s. wojskom lotniczym 4 L-159T1. 8 grudnia 2005 zakład podpisał porozumienie ramowe o wsparciu serwisu czeskich bojowych i szkolnych L-159 oraz L-39 do 2029. W ramach tej umowy zakłady otrzymały 26 czerwca 2006 zamówienie na prostą przebudowę 4 bojowych L-159A do wersji dwumiejscowej o oznaczeniu T1, wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym.

Samoloty te w ciągu swojej służby powinny wylatać 32 tys. h, co oznacza możliwość wyszkolenia 210 pilotów. Zmodernizowane maszyny mają niemal identyczne wyposażenie, jak wersja bojowa. Przekazanie wojsku 4 L-159T1 nie jest uroczystością zbyt optymistyczną. Pierwotnie Czesi zakupili 72 bojowych L-159A i 2 dwumiejscowe maszyny wersji B. Szybko jednak okazało się, że to liczba na wyrost. Jedynym, który odniósł korzyści z tego kontraktu okazał się amerykański Boeing (Radar i jego ochrona).

Już w 2004 nasi sąsiedzi zadecydowali, że w służbie pozostanie jedynie 18, a w rezerwie 6 samolotów. Od teraz będą to 20 bojowe i 4 szkolne L-159.

Zdjęcie: MO Czech

W 21. bazie lotnictwa taktycznego w Caslawiu odbyła się uroczystość przekazania przez AERO Vodochody a.s. wojskom lotniczym 4 L-159T1. 8 grudnia 2005 zakład podpisał porozumienie ramowe o wsparciu serwisu czeskich bojowych i szkolnych L-159 oraz L-39 do 2029. W ramach tej umowy zakłady otrzymały 26 czerwca 2006 zamówienie na prostą przebudowę 4 bojowych L-159A do wersji dwumiejscowej o oznaczeniu T1, wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym.

Samoloty te w ciągu swojej służby powinny wylatać 32 tys. h, co oznacza możliwość wyszkolenia 210 pilotów. Zmodernizowane maszyny mają niemal identyczne wyposażenie, jak wersja bojowa. Przekazanie wojsku 4 L-159T1 nie jest uroczystością zbyt optymistyczną. Pierwotnie Czesi zakupili 72 bojowych L-159A i 2 dwumiejscowe maszyny wersji B. Szybko jednak okazało się, że to liczba na wyrost. Jedynym, który odniósł korzyści z tego kontraktu okazał się amerykański Boeing (Radar i jego ochrona).

Już w 2004 nasi sąsiedzi zadecydowali, że w służbie pozostanie jedynie 18, a w rezerwie 6 samolotów. Od teraz będą to 20 bojowe i 4 szkolne L-159.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.