Reklama
Reklama

Władze Kazachstanu podpisały z Eurocopterem list intencyjny o zakupie 20 średnich śmigłowców EC725. Obecnie zamawiają mniejsze EC145, montowane w Astanie.

EC725, wykorzystywane przez Francuzów w Afganistanie. Śmigłowce tego typu - przynajmniej teoretycznie - mogą wziąć udział w przetargu na 26 śmigłowców dla polskich sił zbrojnych. Faworytami tego postępowania są jednak amerykańskie S-70i Black Hawk i włoski AW149 / Zdjęcie: MO Francji

Podpisane porozumienie otwiera dopiero drogę do dalszych negocjacji, nie przesądzając kwestii zakupu. Śmigłowce miałyby trafić do sił zbrojnych tego kraju i występować w kilku wersjach, prawdopodobnie zastępując nieco mniejszą liczbę obecnie wykorzystywanych Mi-17.

Istnieje duża szansa na podpisanie w przyszłości ostatecznego porozumienia. Kazachstan wybrał już bowiem EC725 w odmianie cywilnej VIP dla eskadry rządowej. Nabywa także dla resortów obrony i spraw wewnętrznych inne śmigłowce tego producenta, mniejsze EC145, na podstawie ramowego porozumienia z 2010, dotyczącego 45 maszyn (zobacz: Eurocoptery dla Kazachstanu).

Do tej pory montownia w Astanie, spółka joint-venture Eurocoptera i państwowej NORUD Kazachstan Inżiniring (ang. Kazakhstan Engineering), dostarczyła już 6 śmigłowców, a 3 maja bieżącego roku podpisano porozumienie o dostawach kolejnych 8 EC145.

EC725 o maksymalnej masie startowej 11 t, mogące przewozić do 28 żołnierzy lub do 5670 kg ładunku, cieszą się sporym powodzeniem na międzynarodowym rynku uzbrojenia. Oprócz Francji, śmigłowce tego typu zostały zamówione przez siły zbrojne Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Indonezji, Malezji i Meksyku.

EC725, wykorzystywane przez Francuzów w Afganistanie. Śmigłowce tego typu - przynajmniej teoretycznie - mogą wziąć udział w przetargu na 26 śmigłowców dla polskich sił zbrojnych. Faworytami tego postępowania są jednak amerykańskie S-70i Black Hawk i włoski AW149 / Zdjęcie: MO Francji

Podpisane porozumienie otwiera dopiero drogę do dalszych negocjacji, nie przesądzając kwestii zakupu. Śmigłowce miałyby trafić do sił zbrojnych tego kraju i występować w kilku wersjach, prawdopodobnie zastępując nieco mniejszą liczbę obecnie wykorzystywanych Mi-17.

Istnieje duża szansa na podpisanie w przyszłości ostatecznego porozumienia. Kazachstan wybrał już bowiem EC725 w odmianie cywilnej VIP dla eskadry rządowej. Nabywa także dla resortów obrony i spraw wewnętrznych inne śmigłowce tego producenta, mniejsze EC145, na podstawie ramowego porozumienia z 2010, dotyczącego 45 maszyn (zobacz: Eurocoptery dla Kazachstanu).

Do tej pory montownia w Astanie, spółka joint-venture Eurocoptera i państwowej NORUD Kazachstan Inżiniring (ang. Kazakhstan Engineering), dostarczyła już 6 śmigłowców, a 3 maja bieżącego roku podpisano porozumienie o dostawach kolejnych 8 EC145.

EC725 o maksymalnej masie startowej 11 t, mogące przewozić do 28 żołnierzy lub do 5670 kg ładunku, cieszą się sporym powodzeniem na międzynarodowym rynku uzbrojenia. Oprócz Francji, śmigłowce tego typu zostały zamówione przez siły zbrojne Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Indonezji, Malezji i Meksyku.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.