Wiadomości
Eclipse Owners Group (EOG), stowarzyszenie prywatnych właścicieli samolotów Eclipse 500, podpisało list intencyjny o zapewnieniu serwisowania tych samolotów przez Hawker Beechcrafta.
Przed bankructwem Eclipse Aviation, klienci otrzymali 259 egz. bardzo lekkich odrzutowców, Eclipse 500. Całkowite wstrzymanie produkcji części zamiennych (zobacz: Co po Eclipse?,) prowadzi do stopniowego uziemienia tych samolotów.
W związku z tym, że wszystkie próby wykupienia, najpierw bankruta, a potem jedynie majątku po nim, zakończyły się do tej pory bez rezultatu, EOG, stowarzyszenie prywatnych właścicieli Eclipse 500, podpisało list intencyjny z Hawker Beechcraftem o serwisowaniu tych maszyn.
Hawker Beechcraft jest dużym, renomowanym producentem, który w 2008 dostarczył odbiorcom rekordową liczbę 411 samolotów, w tym 178 turbośmigłowych i 103 tłokowe (zobacz: 140 mln strat Hawker Beechcrafta). Mimo kryzysu, potencjał tego przedsiębiorstwa zapewnia jego przetrwanie. Podobnie jak gęstej sieci serwisowej.
Z drugiej strony możliwość obsługiwania sporej liczby samolotów odrzutowych jest również interesująca dla wytwórni. Wartość wyprodukowanych Eclipse 500 przekracza 400 mln USD, co oznacza także wielomilionowe wpływy z ich serwisowania. Z tego powodu obserwatorzy rynku uważają, że rozpoczęte negocjacje powinny zakończyć się sukcesem.
Podpisanie ewentualnej umowy nie rozwiąże problemu braku części zamiennych. Przedstawiciele EOG wielokrotnie jednak zapewniali, że w przypadku braku chętnych na majątek po Eclipse Aviation, sami właściciele pięćsetekwykupią park maszynowy, niezbędny do wznowienia produkcji podzespołów płatowca.

Przed bankructwem Eclipse Aviation, klienci otrzymali 259 egz. bardzo lekkich odrzutowców, Eclipse 500. Całkowite wstrzymanie produkcji części zamiennych (zobacz: Co po Eclipse?,) prowadzi do stopniowego uziemienia tych samolotów.
W związku z tym, że wszystkie próby wykupienia, najpierw bankruta, a potem jedynie majątku po nim, zakończyły się do tej pory bez rezultatu, EOG, stowarzyszenie prywatnych właścicieli Eclipse 500, podpisało list intencyjny z Hawker Beechcraftem o serwisowaniu tych maszyn.
Hawker Beechcraft jest dużym, renomowanym producentem, który w 2008 dostarczył odbiorcom rekordową liczbę 411 samolotów, w tym 178 turbośmigłowych i 103 tłokowe (zobacz: 140 mln strat Hawker Beechcrafta). Mimo kryzysu, potencjał tego przedsiębiorstwa zapewnia jego przetrwanie. Podobnie jak gęstej sieci serwisowej.
Z drugiej strony możliwość obsługiwania sporej liczby samolotów odrzutowych jest również interesująca dla wytwórni. Wartość wyprodukowanych Eclipse 500 przekracza 400 mln USD, co oznacza także wielomilionowe wpływy z ich serwisowania. Z tego powodu obserwatorzy rynku uważają, że rozpoczęte negocjacje powinny zakończyć się sukcesem.
Podpisanie ewentualnej umowy nie rozwiąże problemu braku części zamiennych. Przedstawiciele EOG wielokrotnie jednak zapewniali, że w przypadku braku chętnych na majątek po Eclipse Aviation, sami właściciele pięćsetekwykupią park maszynowy, niezbędny do wznowienia produkcji podzespołów płatowca.