Reklama
Reklama

Jeszcze o katastrofie Superjeta

Rosyjski samolot pasażerski Superjet 100, który rozbił się 9 maja w Indonezji i w którym zginęło 45 osób, nie był tym samym, który rozpoczął azjatyckie tournee. W lotach uczestniczyły dwie maszyny.

Samolot, który brał udział lotach promocyjnych w Kazachstanie i Pakistanie, przed powrotem na testy do Moskwy

O zamianie samolotu poinformował Kommersant w swoim moskiewskim wydaniu. Powołując się na informacje spotterów, którzy obserwowali trasę lotu Superjeta 100, ujawniono, że samolot który uległ katastrofie 9 maja (zobacz: Katastrofa Superjeta 100 w Indonezji, 2012-05-09), nie był tym, który rozpoczął pierwszą część trasy promocyjnej. W Kazachstanie i Pakistanie latał Superjet 100 o numerze 97005, a w Indonezji rozbił się samolot 97004.

Rzeczniczka holdingu Suchoja potwierdziła dziś te informacje. Zapytana o przyczynę, odpowiedziała, że pierwszy samolot został zawrócony do Moskwy z Kazachstanu na dalsze testy, nie podając więcej szczegółów na ten temat. Do tej pory nie znane są również oficjalne informacje nt. przyczyn indonezyjskiej katastrofy. W rosyjskich mediach pojawiła się jedynie nieoficjalna informacja, że prawdopodobnie nie zadziałał prawidłowo system TAWS, ostrzegający o zbliżaniu się ziemi.

Samolot, który brał udział lotach promocyjnych w Kazachstanie i Pakistanie, przed powrotem na testy do Moskwy

O zamianie samolotu poinformował Kommersant w swoim moskiewskim wydaniu. Powołując się na informacje spotterów, którzy obserwowali trasę lotu Superjeta 100, ujawniono, że samolot który uległ katastrofie 9 maja (zobacz: Katastrofa Superjeta 100 w Indonezji, 2012-05-09), nie był tym, który rozpoczął pierwszą część trasy promocyjnej. W Kazachstanie i Pakistanie latał Superjet 100 o numerze 97005, a w Indonezji rozbił się samolot 97004.

Rzeczniczka holdingu Suchoja potwierdziła dziś te informacje. Zapytana o przyczynę, odpowiedziała, że pierwszy samolot został zawrócony do Moskwy z Kazachstanu na dalsze testy, nie podając więcej szczegółów na ten temat. Do tej pory nie znane są również oficjalne informacje nt. przyczyn indonezyjskiej katastrofy. W rosyjskich mediach pojawiła się jedynie nieoficjalna informacja, że prawdopodobnie nie zadziałał prawidłowo system TAWS, ostrzegający o zbliżaniu się ziemi.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.