Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Superjeta 100 w Indonezji

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 09 maja 2012

Rosyjski samolot pasażerski Suchoj Superjet 100 zaginął dziś w Indonezji. Prawdopodobnie doszło do katastrofy, a 45 osób znajdujących się na jego pokładzie zginęło.

SSJ 100, budowany przez holding Suchoja we współpracy z zagranicznymi dostawcami podzespołów i sprzedawany na rynkach trzecich przez SuperJet International - spółkę joint-venture z włoską Finmeccanica - cieszy się względnie dużą popularnością. W ciągu ostatnich 6 lat producent zebrał zamówienia na 181 samolotów, z opcją na 53 kolejne. Ich katalogowa wartość (bez opcji) to ponad 5,5 mld USD. Szacuje się, że dotychczasowe koszty programu rozwoju konstrukcji pochłonęły ponad 1,5 mld USD. Do tej pory użytkownikom przekazano 8 odrzutowców, z czego 7 otrzymał Aerofłot. Portfel zamówień opiewa na 234 samoloty, w tym 30 dla indonezyjskich linii Kartika

Kontakt z samolotem został utracony 21 minut po starcie z lotniska Halim Perdanakusum w Dżakarcie, o 14:35 czasu lokalnego, po tym jak załoga poprosiła o zezwolenie na obniżenie wysokości z 3 tys. m na 1,8 tys. m. Samolot zaginął w zachodniej części indonezyjskiej wyspy Jawa, w rejonie wulkanicznego masywu Salak, którego maksymalne wzniesienie wynosi 2211 m. Wysłane w ten rejon śmigłowce poszukiwawcze musiały zawrócić z powodu bardzo złej pogody. Poszukiwania komplikuje również górzysty teren.

Według władz Indonezji, w samolocie było 46 osób - 8 Rosjan, załoga i przedstawiciele ambasady rosyjskiej w Dżakarcie, 2 Włochów, Francuz, Amerykanin i 35 Indonezyjczyków, głównie przedstawicieli towarzystw lotniczych i dziennikarzy.

Najnowszy rosyjski odrzutowiec pasażerski Superjet 100 (nr rej. RA-97004) odbywał azjatycką podróż promocyjną. Indonezja była jego czwartym przystankiem na sześcioetapowej trasie. Wcześniej odwiedził Birmę, Pakistan i Kazachstan.

Dzisiejsza katastrofa utrudnia sytuację rosyjskiego lotnictwa, po serii katastrof i wypadków lotniczych w ciągu ostatnich 2 lat. Niedawno inny Superjet nie wystartował z lotniska w Mińsku (zobacz: Awaria Superjeta w Mińsku, 2011-12-25)

Superjet-100, regionalny odrzutowiec pasażerski zabiera 75-95 pasażerów. Ma konkurować z samolotami budowanymi przez Embraera w Brazylii i kanadyjskimi Bombardierami. Jego pierwszy lot komercyjny został ukończony w ubiegłym roku w Armenii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.