Reklama
Reklama

Lodowe próby Phenoma 100

Embraer poinformował o udanym zakończeniu prób działania systemów bardzo lekkiego odrzutowca (VLJ) Phenom 100, w warunkach oblodzenia. Testy odbyły się w McKinley Climatic Laboratory, w bazie Eglin na Florydzie.

Embraer Phenom 100 w hangarze laboratorium w bazie Eglin… / Zdjęcie: Embraer

Testy odbyły się w kwietniu. Badano zachowanie systemów samolotu - przede wszystkim silników, ale także akumulatorów, systemów elektrycznych i elektronicznych, po drzwi i ruchome elementy płatowca - w różnych warunkach: oblodzenia, opadach śniegu, marznącego deszczu i temperaturze do -40ºC. 12-godzinna próba stworzyła również okazję do określenia metod wykonywania prac serwisowych w bardzo zimnym klimacie.


... i niemal identyczne zdjęcie, na tym samym stanowisku badawczym, które opublikowaliśmy w styczniu, kiedy podobne próby przechodził jeden z konkurentów Phenoma 100, Adam Aircraft A700 (zobacz: Zimowe testy na Florydzie). Tyle, że konstrukcja Embraera jest w zasadzie skazana na sukces, zaś los A700 stał się więcej, niż niepewny (zobacz: Rosjanie przejmą Adam Aircraft) / Zdjęcie: AAI

Badaniom poddano 4. prototyp Phenoma 100, który wzbił się po raz pierwszy w powietrze 26 marca. Samolot ten odbył jednocześnie pierwszą wizytę w USA, czyli największym rynku dla maszyn klasy VLJ, a więc odrzutowców o masie startowej nie przekraczającej 4,5 t.

Pozostałe 3 samoloty kontynuują w Brazylii program badań certyfikacyjnych. Do tej pory przeprowadzono m.in. testy wibracyjne, przepadania, własności pilotażowych, autopilota, jak również działania głównych podsystemów samolotu. Próby powinny zakończyć się w drugiej połowie 2008. Natychmiast po ich zakończeniu rozpoczną się dostawy - obecnie trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia montażu pierwszego samolotu seryjnego.

Embraer Phenom 100 w hangarze laboratorium w bazie Eglin… / Zdjęcie: Embraer

Testy odbyły się w kwietniu. Badano zachowanie systemów samolotu - przede wszystkim silników, ale także akumulatorów, systemów elektrycznych i elektronicznych, po drzwi i ruchome elementy płatowca - w różnych warunkach: oblodzenia, opadach śniegu, marznącego deszczu i temperaturze do -40ºC. 12-godzinna próba stworzyła również okazję do określenia metod wykonywania prac serwisowych w bardzo zimnym klimacie.


... i niemal identyczne zdjęcie, na tym samym stanowisku badawczym, które opublikowaliśmy w styczniu, kiedy podobne próby przechodził jeden z konkurentów Phenoma 100, Adam Aircraft A700 (zobacz: Zimowe testy na Florydzie). Tyle, że konstrukcja Embraera jest w zasadzie skazana na sukces, zaś los A700 stał się więcej, niż niepewny (zobacz: Rosjanie przejmą Adam Aircraft) / Zdjęcie: AAI

Badaniom poddano 4. prototyp Phenoma 100, który wzbił się po raz pierwszy w powietrze 26 marca. Samolot ten odbył jednocześnie pierwszą wizytę w USA, czyli największym rynku dla maszyn klasy VLJ, a więc odrzutowców o masie startowej nie przekraczającej 4,5 t.

Pozostałe 3 samoloty kontynuują w Brazylii program badań certyfikacyjnych. Do tej pory przeprowadzono m.in. testy wibracyjne, przepadania, własności pilotażowych, autopilota, jak również działania głównych podsystemów samolotu. Próby powinny zakończyć się w drugiej połowie 2008. Natychmiast po ich zakończeniu rozpoczną się dostawy - obecnie trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia montażu pierwszego samolotu seryjnego.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.