Reklama
Reklama

Lockheed Martin poinformował o udanej próbie przekroczenia bariery dźwięku przez F-35 Lightning II. Samolot testowy osiągnął prędkość Ma1,05.

Test odbył się 13 listopada. Według szefa oblatywaczy, Jona Beesley`a, wszystko odbyło się zgodnie z przewidywaniami. Samolot przenosił makiety uzbrojenia w wewnętrznych komorach o masie 2 450 kg. Odpowiada to maksymalnej masie ładunku przenoszonego w kadłubie F-35.

Prędkość dźwięku została przekroczona na wysokości nieco ponad 9 tys. m, nad wiejskimi terenami Texasu. Pilot uczynił to w czasie lotu czterokrotnie, lecąc z prędkością naddźwiękową przez 9 minut. Docelowo, w czasie działań z pełnym ładunkiem w komorach uzbrojenia, F-35 ma osiągnąć prędkość Ma1,6.

Był to jednocześnie 63. lot jedynego do niedawna, testowego F-35 AA-1. Wdrożony w czerwcu F-35 BF-1 (zobacz: Oblot F-35B), pierwsza maszyna STVOL - krótkiego startu i pionowego lądowania - ma za sobą 20 próbnych lotów.

Test odbył się 13 listopada. Według szefa oblatywaczy, Jona Beesley`a, wszystko odbyło się zgodnie z przewidywaniami. Samolot przenosił makiety uzbrojenia w wewnętrznych komorach o masie 2 450 kg. Odpowiada to maksymalnej masie ładunku przenoszonego w kadłubie F-35.

Prędkość dźwięku została przekroczona na wysokości nieco ponad 9 tys. m, nad wiejskimi terenami Texasu. Pilot uczynił to w czasie lotu czterokrotnie, lecąc z prędkością naddźwiękową przez 9 minut. Docelowo, w czasie działań z pełnym ładunkiem w komorach uzbrojenia, F-35 ma osiągnąć prędkość Ma1,6.

Był to jednocześnie 63. lot jedynego do niedawna, testowego F-35 AA-1. Wdrożony w czerwcu F-35 BF-1 (zobacz: Oblot F-35B), pierwsza maszyna STVOL - krótkiego startu i pionowego lądowania - ma za sobą 20 próbnych lotów.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.