Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dauphin z łącznością satelitarną

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2013

Japońska Agencja zarządzania kryzysowego ds. pożarów i klęsk żywiołowych (FDMA) odebrała dzisiaj Eurocoptera AS365 N3 Dauphin wyposażonego w układy łączności satelitarnej. Jest to pierwszy w świecie śmigłowiec z tego typu urządzeniami.

AS365 N3 z wyposażeniem do łączności satelitarnej, przekazany japońskiej Agencja zarządzania kryzysowego ds. pożarów i klęsk żywiołowych / Zdjęcie: Chikako Hirano, Eurocopter

Na pokładzie wiropłata zabudowano urządzenia umożliwiające przesyłanie danych w czasie rzeczywistym, z dużą prędkością, za pośrednictwem satelitów znajdujących się na orbicie okołoziemskiej. Wyposażenie, nazwane Helicopter Satellite Communication System (HSA) zapewnia bezpośrednią transmisję do satelitów bez zakłócania jej przez wirujące łopaty wirnika nośnego, a także przekazuje dane do stacji naziemnych.

HSA zostało opracowane przez Mitsubishi Electric Corporation. Integracją urządzeń ze śmigłowcem zajął się Eurocopter Japan, który także przeprowadził proces certyfikacji pod nadzorem japońskiego Biura lotnictwa cywilnego.

Wiropłat ma wejść do służby na początku kwietnia. Zastosowanie HSA pozwoli na przekazywanie informacji w przypadku zniszczenia naziemnych sieci łączności, a także operowania AS365 N3 w górach lub w miastach, pomiędzy wysokimi budynkami.

FDMA jest agencją wchodzącą w skład Ministerstwa spraw wewnętrznych i transportu Japonii. Do jej zadań należy m.in. wysyłanie ekip ratowniczych w miejsca dotknięte klęskami żywiołowymi i koordynowanie ich działań.

Jak wiadomo, Japonia jest obszarem bardzo aktywnym sejsmicznie. Podmorskie trzęsienia ziemi są przyczyną powstawania fal morskich (tsunami), powodujących katastrofalne powodzie (Amerykańska pomoc dla Japonii, 2011-03-14). Z powodu ukształtowania terenu i rozproszenia na czterech dużych wyspach i setkach małych wysp, wysepek i raf, najlepszym środkiem umożliwiającym prowadzenie akcji ratunkowych jest śmigłowiec.

Dauphin jest szczególnie rozpowszechniony we flocie japońskiej straży pożarnej, policji, organizacji zajmujących się usuwaniem skutków katastrof naturalnych i mediów. Obecnie w Kraju Kwitnącej Wiśni używanych jest 65 wiropłatów tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.