Francuska grupa medialna Lagardere sprzedała 7,4% akcji EADS za 2,283 mld Euro. Transakcję przeprowadzono w ramach rozpraszania akcjonariatu koncernu.
Francuska grupa medialna Lagardere sprzedała 61,1 mln akcji EADS (7,4%). Cena za akcję znalazła się w określonym wcześniej zakresie – 37,35-37,45 Euro i wyniosła średnio 37,43 Euro. Kupcami byli inwestorzy instytucjonalni, w tym sam koncern (1,6%). Łączna wartość transakcji wyniosła 2,283 mld Euro (EADS jest wyceniany na ponad 30 mld USD). Według nieoficjalnych spekulacji, największym kupcem był Qatar Investment Authority, sam posiadający 13% akcji Lagardere.
Grupa Lagardere po raz pierwszy informowała o możliwości sprzedania części akcji EADS w listopadzie 2012. Powodem miała być chęć skoncentrowania się na przedsięwzięciach medialnych. W grudniu 2012 główni państwowi akcjonariusze EADS zdecydowali o obniżeniu swego udziału w akcjonariacie (w tym pośredniego) poniżej 50%, by zwiększyć niezależność władz spółki (Zmiany w akcjonariacie EADS, 2013-04-03). Część akcji ma wykupić sam koncern, przeznaczając na to 3,75 mld Euro (z posiadanych 12 mld Euro środków płynnych) w ciągu najbliższego roku.
Lagardere zapowiada, że ostatecznie wyjdzie z sektora lotniczo-obronnego do połowy 2013. Grupa po raz pierwszy zainwestowała w tym sektorze w 1941, tworząc koncern Matra.