Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardiery CJR900 dla Iraku

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 16 kwietnia 2008

Rząd Iraku intensywnie rozbudowuje flotę narodowego, państwowego przewoźnika, Iraqi Airways. 14 kwietnia zamówił dodatkowe 4 regionalne Bombardiery CRJ900 NextGen.

RJ900 to samoloty dla 86-90 pasażerów, o zasięgu 2960-3660 km, napędzane silnikami GE CF34-8C5 o ciągu 58,5 kN każdy. Zamówienie irackie zwiększyło portfel zamówień modeli rodziny CRJ700/900/1000 do 570 egz. / Zdjęcie: Bombardier

13 marca przedstawiciele rządu irackiego i kanadyjskiego Bombardiera podpisali umowę o dostawie 6 samolotów CRJ900, z opcją na kolejne 4. Kwietniowy kontrakt zakłada zwiększenie tych liczb odpowiednio do 10 samolotów zamówionych i 10 w opcji. 4 dodatkowe CRJ900, według cen katalogowych, kosztują ok. 160 mln USD.

Iraqi Airways, niegdyś jedna z wiodących linii lotniczych na Bliskim Wschodzie, po 1990 popadła w ruinę. Dzisiaj, po paru latach od wznowieniu działalności, ma 2 stare B767-200 i 9 samolotów wypożyczonych od innych linii lotniczych. Jeden Airbus A300B4-2C jest wykorzystywany przez rząd w Bagdadzie.

Władze kraju złożyły jednak w ostatnich tygodniach zamówienia na aż 50 samolotów z opcją na 25 kolejnych. Jest to 40 (+15) Boeingów 737 i 787 (zobacz: Irak zamówił samoloty Boeinga za 5,5 mld USD) oraz 10 (+10) Bombardierów CRJ900. Nie potwierdziły się tym samym wcześniejsze, agencyjne informacje o wyborze Embraerów.

Samoloty mają być dostarczane w latach 2008-2019. Przeznaczenie w tym okresie ponad 6 mld USD na zakup samolotów pasażerskich jest dowodem na postępującą normalizację, choć - z drugiej strony - wpływy z eksportu ropy naftowej ciągle są na tym samym, stosunkowo niskim poziomie, a wydatki na siły bezpieczeństwa pochłaniają ponad 40% budżetu, który absorbuje większą, niż w krajach zachodnich, część PKB.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.