Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

45 mld USD na serwis

Lotnictwo cywilne, 18 kwietnia 2008

Tyle pieniędzy wydają rocznie na świecie linie lotnicze na serwisowanie i remonty swoich samolotów pasażerskich. W ciągu najbliższych 10 lat kwota ta może wzrosnąć do 69 mld.

Rynek samolotów pasażerskich prawdopodobnie rozwijać się będzie w tempie 4,9% rocznie. W ciągu najbliższych 10 lat, co roku najwięksi producenci samolotów liniowych i regionalnych, będą dostarczać klientom maszyny o średniej wartości ok. 130 mld USD. W tym samym czasie koszty serwisowania i remontów wzrosną, z obecnych 45 do 69 mld USD, wynika z analizy, przeprowadzonej przez specjalistów TeamSAI.

Oznacza to, że średnioroczny wzrost tego segmentu rynku wyniesie 4,6%, czyli nieco mniej, niż wzrost sprzedaży nowych samolotów. Wynika to z faktu, że nowoczesne konstrukcje wymagają nie tylko mniej paliwa, są również bardziej niezawodne i łatwiejsze w serwisowaniu. Jednak, z drugiej strony, rosną koszty pracy, czynnik przy serwisowaniu i remontach bardzo istotny. Ponadto, w czasie ostatniego kryzysu linie lotnicze, szczególnie w USA, starały się minimalizować wydatki serwisowe, w związku z czym powstał nawis remontowy, który w ciągu najbliższych lat będzie musiał zostać usunięty. W przeciwnym wypadku może powtórzyć się sytuacja, związana z nieodpowiednią naprawą samolotów MD-80, która na kilka dni sparaliżowała działania American Airlines (zobacz: Tysiące odwołanych lotów).

Nie zmieni się natomiast w sposób istotny podział kosztów, związanych z poszczególnymi segmentami rynku serwisowego. Ciągle jego największą cześć, 40-45%, stanowić będą silniki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.