Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Osprey nie dla prezydenta

Lotnictwo wojskowe, 29 kwietnia 2013

W składzie eskadry HMX-1, odpowiedzialnej m. in. za transport Prezydenta USA, jest już pierwszy pionowzlot MV-22 Osprey. Jednak Barack Obama nie będzie nim podróżował.

Pierwszy MV-22 przydzielony do eskadry HMX-1 / Zdjęcie: USMC

Obsługą lotów Prezydenta USA, również podczas jego podróży po całym świecie, a także wiceprezydenta, Sekretarza Obrony, Sekretarza Marynarki, komendanta USMC oraz wszystkich przywódców obcych państw odwiedzających Waszyngton zajmuje się Executive Flight Detachment, wchodzący w skład eskadry HMX-1 lotnictwa US Marine Corps.

Obecnie flota EFD liczy 11 VH-3D i 8 VH-60N (obydwa typy zostały wyprodukowane przez Sikorsky’ego). W przypadku, gdy Prezydent USA podróżuje na pokładzie któregokolwiek z nich, wiropłat nosi oznaczenie Marine One. Przetarg na ich następcę ma zostać ogłoszony już niebawem (VXX w połowie 2013?, 2012-11-28).

Oprócz tego docelowo HMX-1 ma posiadać na stanie 12 Ospreyów. Zastąpią one w służbie przestarzałe CH-46E Sea Knight. MV-22 są wyposażone w luksusowe fotele pasażerskie i wyposażenie łączności, ale nie będą używane do transportu amerykańskich i zagranicznych VIP-ów.

Na pierwszy rzut oka świadczy o tym ich kamuflaż. Ospreye będą całkowicie pokryte ciemnozieloną farbą. Śmigłowce prezydenckie wyróżniają się białą górną częścią kadłuba.

Według oficjalnego oświadczenia USMC MV-22 posłużą do przewozu personelu Białego Domu na terenie Waszyngtonu. Natomiast podczas podróży prezydenckich na ich pokładach znajdować się będą agenci ochrony, personel administracyjny i dziennikarze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.