Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EBACE 2013: Nowy Nextant 400XTi

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2013

Nextant Aerospace prezentuje w Genewie nową wersję odrzutowca klasy biznes, oznaczoną jako Nextant 400XTi.

Nextant 400XTi prezentowany podczas wystawy EBACE / Zdjęcie: ainonline

Jego protoplasta, czyli Nextant 400XT, pojawił się na rynku w październiku 2011 (Bliżej do Nextanta NX400, 2011-05-16). W porównaniu z nim Nextant 400XTi (i oznacza innowację) ma zapewniać pasażerom większy komfort lotu, dzięki obniżeniu poziomu hałasu odczuwalnego w kabinie o 9 dB – do zaledwie 67 dB. Jest to przede wszystkim zasługą nowych materiałów izolacyjnych i skonstruowanego od podstaw wnętrza, wykonanego głownie z kompozytów. Zwiększono także szerokość kabiny o 8 cm na poziomie ramion podróżnych i wysokość – o 7 cm.

Załoga Nextanta 400XTi ma teraz możliwość automatycznego sterowania ciągiem zespołu napędowego, co nie tylko zmniejsza wysiłek pilota i zabezpiecza przed przeciągnięciem, ale także powinno zaowocować zmniejszeniem zużycia paliwa o 3-7%. Opcja taka ma być dostępna dla starszych 400XT.

Cena jednostkowa 400XTi to 4,95 mln USD, czyli mniej więcej połowa kwoty, jaką trzeba wydać na nowy odrzutowiec klasy biznes o porównywalnych możliwościach.  Dotychczas Nextant dostarczył 28 samolotów modelu 400XT dla nabywców z 6 krajów. Podczas tegorocznej EBACE towarzystwo Aviators India zgłosiło chęć kupna trzech samolotów tego typu, które mają być przeznaczone do transportu medycznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.