Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Phantom Badger

Wojska lądowe, 23 maja 2013

Boeing zaprezentował samochód terenowy dla jednostek sił specjalnych (SOF), jako odpowiedź na zapytanie ofertowe (Request for Poposals) Amerykańskiego Dowództwa Operacji Specjalnych (USSOCOM).

W ramach przetargu na ITV, USSOCOM poszukuje wozu zdolnego do pokonywania odległości 563-725 km z prędkością 72 km/h (prędkość maksymalna to 120 km/h), bez konieczności uzupełniania paliwa. Wóz ma cechować się możliwością załadunku i wyładunku z pokładu V-22 w czasie maksymalnie 60 s. Ma też umożliwiać użycie takich typów uzbrojenia jak: km 12,7-mm Browning M2, 7,62-mm M240, 5,56-mm M249 oraz granatników rewolwerowych Mk 19 i Mk 40 / Zdjęcie: Snafu

Prezentacja Phantom Badger odbyła się na terenie siedziby Boeing Phantom Works w pobliżu St. Louis w Missouri. Dla przypomnienia, to samo przedsiębiorstwo odpowiada m.in. za rozwój konstrukcji bezzałogowego samolotu na paliwo wodorowe, Phantom Eye (Drugi lot Phantom Eye, 2013-02-28).

Phantom Badger został opracowany zgodnie z wymogami ogłoszonego w lutym br. RFP, zmierzającego do wyboru nowego pojazdu (Internally Transportable Vehicle) dla SOCOM. Celem przetargu jest wyłonienie konstrukcji przystosowanej do transportu na pokładzie pionowzlotu V-22 Osprey (MV-22B transportuje Humvee , 2013-04-15).

Udział w opracowaniu konstrukcji brała MSI Defense Solutions, specjalizująca się w wojskowych zastosowaniach rozwiązań znanych ze sportów samochodowych. Z tego względu, Phantom Badger ma kilka rozwiązań konstrukcyjnych skopiowanych z samochodów startujących w słynnych wyścigach NASCAR.

Pomimo większych gabarytów i lepszego opancerzenia, pojazd Boeinga charakteryzuje się porównywalnymi możliwościami operowania w terenie, jak mniejsze i lżejsze czterokołowce (quady). Z kolei pod względem właściwości jezdnych, Phantom Badger ma nie odróżniać się od konstrukcji typu HMMWV. Producent miał potwierdzić to w czasie testów terenowych realizowanych na terenie poligonu w Fort Bragg oraz Nevada Automotive Testing Center.

Ze względu na otwarte postępowanie przetargowe, którego finalizacja spodziewana jest pod koniec br., producent nie przedstawił szczegółów technicznych konstrukcji. Wiadomo jedynie, że Phantom Badger dysponuje możliwością skręcania wszystkim kołami, a także wzmocnionym zawieszeniem, przystosowanym do jazdy w terenie. Modułowość konstrukcji pozwala z kolei na doposażenie go w zależności od wykonywanej misji. Wymiana zainstalowanego wyposażenia trwa około 30 min.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra